DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Brawn: Schumacher vagy Hamilton a jobb?

Michael Schumacher és Lewis Hamilton csak három közös szezont töltöttek a Formula-1-ben, és egyikük sem volt épp akkor a csúcson, így nehéz megmondani, melyikük jobb. Azért Ross Brawn megpróbálta.

Ross Brawn, a Formula-1 jelenlegi, versenyzésért felelős igazgatója korábban mindkét versenyzővel dolgozott együtt, így van viszonyítási alapja, hiszen Schumachert mind a hét világbajnoki címéhez technikai igazgatóként segítette hozzá, előbb a Benettonnál (1991-96), majd a Ferrarinál (1997-2006).

Utóbb pedig segített abban, hogy Lewis Hamiltont a Mercedes elhalássza a McLarentől, aki épp Schumacher helyére érkezett az Ezüst Nyilakhoz 2013-ban. Folyamatos a vita, hogy ki minden idők legjobbja, most pedig egy igazi szakértő mondja el erről a saját véleményét.

„Mindketten elképesztően tehetségesek, azok a pillanatok pedig egyszerűen ámulatba ejtették a csapatukat, mikor valami egészen váratlannal tudtak előrukkolni, tulajdonképpen a semmiből” – kezdte értékelését Brawn az F1.com-nak.



„Lewis már bemutatott néhány egészen elképesztő időmérős teljesítményt, Michael pedig ugyanilyenekre volt képes. Néha csak a megfelelő versenyzők képesek erre. Lewis megérdemelte minden eddigi bajnoki címét, hiszen mindig tudta, hogy éppen hol kell lennie, ráadásul élete formájában versenyez.”

„Egyszerűen nem tud hibázni, egy fantasztikus pilóta. Nem a szerencsének köszönheti a győzelmeit, azért nyert ennyiszer, mert fantasztikus munkát végez, ezt mindenkinek el kell ismernie” – mondta Ross Brawn. Amellett, hogy idén utolérheti Hamilton világbajnoki címek tekintetében Michael Schumachert, 2020-ban akár a legtöbb futamgyőzelem rekordját is átveheti tőle, amelyet jelenleg a német tart, 91 sikerrel.

„Két teljesen különböző éráról beszélünk, mások voltak a kihívások, az autók, sőt még eléggé különböző személyiségek is. Na jó… Nagyon is különbözőek. Lewis elképesztően profi és elhivatott, viszont Michaelnek volt egy olyan oldala, ami elképesztően részletekbe menően ismerte az autó minden porcikáját. Erre Lewisnak nincs szüksége. Michael egy olyan korszakban nőtt fel, mikor még nem volt ennyire fejlett a technológia, sokkal többet ért akkor az adatok elemzése és a pilóta is nagyobb tényező volt, mint manapság.”

„Ma már a versenyző kiszáll az autóból, a mérnökök pedig minden egyes kanyarról pontos visszajelzéseket kapnak, így a pilótának gyakorlatilag semmit sem kell mondania. Amikor először dolgoztam Michaellel, kiszállt az autóból és egy papíron mutogatta el, hogy melyik kanyarban hogyan viselkedett az autó. Ma már mire megnyomja a rádió gombot a versenyző, addigra a mérnökök már mindennel tisztában vannak.”

„Összegezve tehát, egy másik érában mások voltak egy versenyző szükségletei és a felé támasztott elvárások, mint ma. Michaelnek megvolt az a fajta tudása az autóról, amire Lewisnak ma már semmi szüksége. Nem tudom, miként alakult volna az ő karrierje azokban az időkben, hiszen ő egy olyan korszakban nőtt fel, amikor erre már nem is volt szüksége.”

  Schumacher Hamilton
Pole-pozíció 68 88
Győzelem 91 84
Világbajnoki cím 7 6
Leggyorsabb kör 77 47
Mesterhármas (leggyorsabb kör, pole, győzelem) 22 15
Dobogó 155 151
Pontszerzés 221 213
Élen töltött körök 5111 4486
Top 10-es helyezés 226 216
Győzelmi arány 29,5% 33,6%

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: