DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

F1: Nem fogjuk fizetőssé tenni a közvetítéseket

A Formula-1 médiajogi igazgatója, Ian Holmes elmondta, hogy nem tervezik fizetőssé tenni világszerte a száguldó cirkusz közvetítéseit, ugyanakkor jobb élményt nyújtanak az ilyen csatornák a nézőknek.

A múlt héten jelentette be a Formula-1, hogy a sport kumulált nézőszáma nőtt a 2018-ashoz képest, ami 2012 óta egyben a legmagasabb szám is, azonban összességében kevesebb nézőhöz jutottak el a Formula-1-es közvetítések tavaly, mint az azt megelőző évben.

A 2019-es szezont 1,9 milliárd alkalommal nézték legalább három percig egyhuzamban, az összesített nézőszám csökkenése pedig alighanem azzal magyarázható, hogy több területen fizetős csatornákra, illetve platformokra került át az F1, így például az Egyesült Királyságban is.



A BBC ugyanis nemrég elveszítette az F1 közvetítési jogait, amik így a Sky Sports-hoz kerültek át, akik egy külön csatornát indítottak a száguldó cirkuszbeli közvetítéseiknek, ami csak külön előfizetéssel nézhető. Az F1 médiajogi igazgatója, Ian Holmes szerint ezen a csatornán keresztül sokkal közelebb tudják vinni az átlagembereket az F1 belső titkaihoz.

„Mindig is lesznek kereskedelmi szempontok, melyeket figyelembe fogunk venni, ugyanakkor legalább ennyire fontos, hogy lássuk, kik az F1 igazi célközönsége, milyen a demográfiai összetettsége a nézőknek.”

„Továbbá a fizetős közvetítések gyakran nagyobb mélységben engednek betekintést az F1 világába. Ilyen a Sky Sports éa a Canal+ közvetítése is, amelyek élvezhetőbbek, mint a sima F1-es adások. Sokkal többet nyújtanak a nézőknek, mint korábban bármikor – és nagyon jól csinálják a dolgukat” – idézi a Crash Holmest.

„Ugyanakkor ott vannak azok az emberek, akik egyéb digitális és közösségi felületen követik az F1 eseményeit, és ezekről a fogyasztókról sem szabad megfeledkeznünk, nem vehetjük el tőlük csak úgy a Formula-1-et.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: