A Concorde-szerződés egyik kulcskérdése mindig is az volt, milyen arányban osszák el az istállók között a szponzorációs és egyéb pénzbevételeket. Jelenleg nem merészség azt állítani, hogy ezek felosztása aránytalan, elég csak rápillantani a Ferrari helyzetére.
Az olaszok jelenleg ugyanis részesülnek egy bizonyos hűségbónuszban, ami nagyjából 73 millió dollárra rúg, ami gyakorlatilag biztosítja is számukra a helyet a topcsapatok között évről évre. A Mercedes is azzal büszkélkedhet, hogy a folyamatos sikerei miatt hatalmas összeget vág zsebre évről évre.
Összességében a Ferrari nagyjából 200 millió dollárt kap a bevételi pénzekből egy évben, ha ezzel szembe állítjuk a kis csapatokat, óriási a kontraszt: a hátul lévő istálló ennek alig negyedét, valamivel több, mint 50 millió amerikai dollárt kapnak év végén.
Az F1 jelenlegi első embere, Chase Carey a Bloombergnek adott interjút a svájci Davosban található Világgazdasági Fórum alkalmával, amiben arról beszélt, hogy lassan mindenre megoldást találnak.
„Már az utolsó fázisokban járunk. A jövő sok elemét már megoldottuk, megbeszéltük. Ott vannak például a szabályok, a technikai előírások, a költségvetési limit, ezeken már mind túl vagyunk. Viszont valahogyan a kicsiknek is esélyt kell kínálnunk a győzelemre. Az elmúlt szezonban írd és mondd, mindössze három csapatnak volt erre sansza.”