DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Elvesztette az irányítást pilótái felett a Haas

Günther Steiner már úgy érezte, nem tudja kezelni a két versenyzőt, amikor azok többedjére ütköztek a szezon folyamán. Ironikus, hogy Grosjean és Magnussen párosára szavazott 2020-ban is.

Többször összeakadt a Haas két pilótája, Romain Grosjean és Kevin Magnussen a 2019-es évad során, Barcelonában, Silverstone-ban és Hockenheimben is kontakt történt a csapattársak között. A második esetnél Günther Steiner csapatfőnök már úgy érezte, nem fog bírni a párossal a szezon hátralevő részében.

„Silverstone után jött el az a pont, amikor úgy láttam, ez nem fog tovább működni. Az autóval küszködtünk, aztán küszködtünk a pilótákkal is. Szenvedés volt, és tényleg nem arról van szó, hogy panaszkodom, mert nyomás nehezedik rám. A csapatot is motiválni kell. Ha nem tudom irányítani a pilótákat, az hogyan lehet jó a csapat számára? Nagy terhet helyezek a vállukra, hogy dolgozzanak, mindent jól csináljanak, aztán összemennek az 5-ös kanyarban. Egy ponton úgy éreztem, hogy már nem kezelhető a helyzet” – beszélt az Autosportnak arról Steiner, hogyan csúszott ki az irányítás a kezéből.



„Egy idő után már nem gondoltak a csapatra. Barcelonában és Silverstone-ban is az történt, hogy jól kvalifikáltak és lehetőségük volt pontot szerezni. Csakhogy elfelejtették, hogy a pontot a csapatnak is szerzik, nem csupán maguknak. Vajon azért történt, mert túl nagy nyomás alatt voltak? Talán sosem tudom meg” – fejtegette az olasz csapatvezető. A történtek ismeretében ironikus, hogy a Haas 2020-ban is Grosjeannak és Magnussennek szavazott bizalmat.

A versenyzők kitartanak amellett, hogy rivalizálásukat a média nagyítja fel, egyébként jó a kapcsolatuk. Magnussen erről a következőket mondta:

„Bosszantó volt, mert nagy téma lett belőle, főleg a sajtóban. Olyan benyomást keltett, mintha vészhelyzet lenne, pedig semmiféle probléma nem volt Romain és köztem. A silverstone-i futam utáni héten hívtuk egymást, és nem rossz szájízzel beszéltünk. Láttuk Vettel és Leclerc között (a Brazil Nagydíjon), hogy milyen kevés kell a bajhoz. Nem kell nagy ütközés a gumiknak, hogy kidurranjanak. Épp ez történt kettőnkkel is. A csapat ilyenkor azt érzi, hogy cserben hagytuk őket, pedig nem ez volt a szándékunk” – magyarázta a dán versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: