2019-ben tizenhárom év után először nem Renault erőforrás hajtotta a Red Bull Racing autóit, de úgy néz ki, még mindig nem telt el elég idő ahhoz, hogy békésen meglegyenek egymással az energiaitalosok és korábbi motorszállítójuk. Hiába a négy egymást követő világbajnoki cím 2010 és 2013 között, a végén a Red Bull már nagyon váltani akart és menekült volna az egyre kevésbé működőképest házasságból, az istálló tanácsadója, Helmut Marko pedig nem is felejtette el megint felemlegetni, milyen jó döntést hoztak azzal, hogy a Hondával szerződtek le 2019-től.
„Voltak nagyon sikeres és nagyon küzdelmes éveink is a Renault-val” - gondolkozott el Marko a Motorsport.com kérdésére. „Egyszerű volt a képlet a helyzetünkkel kapcsolatban: valaki nem lehet félig terhes. Ugyanez igaz, amikor nem mennek a dolgok: nem lehet csak félig odatenni magad. Úgy nem lehet, hogy valaki nem teszi oda magát teljesen anyagilag, és nem teszel meg a lehetőségeid szerint mindent.”
A Renault idén már a fedélzetre hívta Alain Prostot is, aki sokáig csak tanácsadó volt a francia istállónál, az évad során azonban előléptették egy Niki Lauda-szerű, a Mercedesnél már látott, ügyvezetői jogkörökkel nem rendelkező igazgatói pozícióba. Marko szerint viszont korábbi motorszállítójuknál ez sem igazán változtatott a helyzeten.
„Annyi probléma volt a Renault-nál, hogy ki kellett nevezniük Alain Prostot is, azonban ezzel sem változott náluk semmi” - szögezi le Marko.
Azok után, hogy utolsó közös szezonjukban a Red Bull a Renault-erőforrások miatt rengeteg műszaki hibás kiesést kellett, hogy elszenvedjen, idén a Hondával már egyszer sem estek ki hasonló jellegű problémák miatt.