Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. január 27. hétfő
F1

Costa, Stella: A Ferrarinál dolgozni nem csak egy munka

Bár a Ferrari nyeretlenségi szériája már több, mint egy évtizedre rúg, korábbi mérnökeik szerint mindenük megvan, hogy visszajussanak a csúcsra, de olyan emberekre van szükség, akik bírják a nyomást.

Aldo Costa jelenleg a Mercedes főmérnöke, aki még akkor dolgozott a Ferrarinál, mikor Kimi Raikkönen 2007-ben megszerezte a csapat eddigi utolsó egyéni világbajnoki címét. 2012-ben szerződtette le a Mercedes, ahol sokkal kisebb nyomás nehezedik rá, kevesebb a dráma és a politika és sokkal rugalmasabb mindenki.

„A Mercedesnél sokat törődnek azzal, hogy minden alkalmazott jól érezze magát a bőrében, így a legtöbbet tudja kihozni magából. A Ferrarinál minden pillanatban megfigyelés alatt tartanak. Ott van a média nyomása, a rajongóké, a főnököké, de még a bárpultosé is, akitől minden reggel kikértem a kávét” – mondta Costa az Automotónak.



A Ferrari másik korábbi embere, Fernando Alonso volt versenymérnöke, Andrea Stella szerint sem való a maranellói munka olyanoknak, akik nem tudnak megbirkózni egy kis felelőséggel: „Ugyanaz a felszerelés, ugyanolyan felkészült emberek dolgoznak ott is, szóval a probléma forrása nem ebben keresendő. Mindene megvan a Ferrarinak, ami nekünk itt Angliában.”

„Ugyanakkor az F1 itt csak egy munka. A pincér talán tudja, hogy az F1-ben dolgozom, de ez itt nem akkora ügy, viszont a Ferrarinál ez nem csak egy munka. Elhagyod az irodát, lemész a bárba, a pultos pedig kérdőre von, hogy mikor fogunk végre nyerni. Aztán lemész az étterembe, és hozzád vágják ugyanezt a kérdést.”

„Minden reggel írnak az újságok a Ferrariról, szóval hatalmas a nyomás odakint. Semmilyük sem hiányzik, amivel bajnoki címet tudnának nyerni, és szerintem már csak idő kérdése, hogy újból sikeresek legyenek, azonban pont ez az, amiből Maranellóban sosem volt elegendő.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?