Aston Martinná nevezhetik át és brit versenyzöldre festhetik a Racing Point autóit, miután Lance Stroll bevásárolta magát az autómárkába – írta a Racefans, amely az Autocarral közösen nyomozott az ügyben. Lance Stroll édesapjának néhány éven belül ez lenne a harmadik komoly üzleti lépése a száguldó cirkusban, miután először a Williamsben vásárolt részesedést (és egyben ülést a fiának), majd onnan továbbállva tavaly felvásárolta a csődeljárás alatt álló Force Indiát, amit a hírek szerint egy nagy múltú autógyártó bevonásával erősítene tovább.
Stroll az Aston Martin idei hullámvölgyét lovagolná meg – a márka 2019 első felében 80 millió fontnyi veszteséget szenvedett el, amikor a részvényárfolyama 19-ról 5 fontra zuhant. A lépés mellett további érv, hogy az Aston tavaly év végén létrehozott egy mérnöki központot Silverstone-ban, ami gyakorlatilag a Racing Point szomszédságában helyezkedik el. Az ügyben a Racefans felkereste Strollt, aki nem kívánta kommentálni a hírt – ez önmagában árulkodó lehet.
Amilyen jól járna az egyezséggel az egykori Force India, olyan rosszul jönne a Red Bullnak, ugyanis az energiaitalosok jelenlegi főszponzora a brit márka, ráadásul a két cég közösen épített újgenerációs versenyautót Le Mans-ra.
Az Aston Martin utoljára hatvan éve versenyzett a Formula-1-ben, akkor is csak rövid ideig. Az 1959-es szezonban négy versenyen vettek részt két orrmotoros DBR4-essel, amiket Carroll Shely és Roy Salvadori vezetett. 1960-ban ugyanezzel a típussal folytatták, de a középmotoros riválisaikkal nem tudták felvenni a versenyt, így a csapat elkaszálta a projektet.