Nem túl szerencsés úgy zárni egy szezont, hogy az utolsó futamon az első tizennyolc körben nem használhatja senki a DRS-t. Ez különösen Valtteri Bottast érintette rosszul, így ugyanis néhány előzése alaposan elhúzódott a középmezőnybeli ellenfelekkel szemben. Ha ez nincs, talán a dobogó is meglehetett volna a finnek.
Michael Masi versenyigazgató tisztában van az okokkal, de azt állítja, nem volt más megoldás. Minden pilótával kikapcsoltatták a DRS-t, aminek informatikai okai voltak. Nem működött rendesen a rendszer, bárki bármikor használhatta volna és ehhez idő kellett, mire helyreigazították, valamint letesztelték, hogy jól megy-e.
„Az egyszerűbb része az volt, hogy egy adatszerver elszállt. Több különböző apró probléma állt össze és ezért állt le az adatszerver. Az időmérő eszközök továbbra is tökéletesen működtek, ahogy azt mindannyian láthattuk, ami viszont a DRS-ért felelt, az lefagyott, ezért le kellett tiltanunk egy időre” – magyarázta a versenyigazgató.
„A helyreállítása után még arról is meg kellett bizonyosodnunk, hogy tökéletesen működik, csak utána engedhettük az állítható hátsó szárnyak használatát. Rengeteg ellenőrzést futtattunk le, amilyen gyorsan csak lehetett, de biztosnak kellett lennünk abban, hogy hibátlanul működik.”
„Inkább nem gondolok bele, hogy ez a hiba milyen hatással volt pontosan a versenyre. A probléma felbukkanásakor azonban az egyetlen normális megoldás a rendszer teljes letiltása volt. Rá kellett jönnünk, mi is volt az első meghibásodás, a helyreállító rendszerek pedig jókora késéssel képesek csak működni” – tette hozzá Masi.
Az első tizennyolc kör erről szólt, de még így is láthattunk néhány ügyes előzést, például Charles Leclerc-től, vagy éppen Valtteri Bottastól, állítható hátsó szárny nélkül.