Az FIA az USA Nagydíj, majd a Brazil Nagydíj előtt is technikai direktívát adott ki a motorral való trükközésre vonatkozóan: az említett két versenyen pedig nagyot csökkent az istálló egyenesben produkált korábbi sebességfölénye. A Ferrarinál cáfolják, hogy összefüggés lenne a kettő között, és a beállításbeli kompromisszummal érvelnek.
„Az biztos, hogy ők (a Red Bull-Honda) gyorsak voltak. Gyorsak voltak a kör egészében, de az egyenesben is. Még további elemzésre van szükség, de ha a kvalifikációnkat hasonlítjuk az övékhez, akkor úgy gondolom, szinte egy szinten vagyunk a tapadás terén. És az egyenesben, motorerő terén ugyancsak nagyon közel voltunk egymáshoz. Ez meglátásom szerint az aerodinamikai konfiguráción múlott, azon, hogy mit választottunk” – mondta az Autosport lapnak Binotto.
„Talán ez volt a legelső alkalom, amikor ennyire közel voltunk hozzájuk tapadásban, amiből kiderül, hogy a Ferrari más beállításbeli irányba mozdul el, amely kanyarodás terén ad nekünk előnyt” – folytatta a szakember. Hozzátette, a Ferrari versenyképesebb volt Interlagosban, mint Austinban, amely a szezon tekintetében kilógott a sorból – habár az eredmény Brazíliában végül elmaradt a pilóták ütközése és kettős kiesése miatt.
„A helyzet hasonló volt a mexikóihoz és azelőtti futamokhoz. A versenytempóból még mindig hiányzik valamennyi. Nem sok, de szükség lenne rá, hogy elöl maradhassunk. Sebastian kényelmesen volt harmadik, legalább egy Mercedesnél és a másik Red Bullnál gyorsabb tempót diktált. Charles a 14. helyről a dobogóig zárkózott volna fel, tehát úgy gondolom, a verseny rendben volt számunkra. Austin volt a gyenge futam, amely nem illeszkedik a többihez. Továbbra sem túlságosan tiszta, mi történt ott” – mondta a Ferrari csapatfőnöke.