DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Tiszta, fair motofejlesztési versenyt szeretne a Honda

A Honda nem akarja ráhúzni a vizes lepedőt a Ferrarira motorja szabályosságával kapcsolatban, és nem nevezi bűnösnek az olaszokat, azt viszont mindenképp szeretné, hogy fair legyen a csata a motorgyártók között.

A Ferrari a vizsgálatok kereszttüzébe került, miután riválisok megkérdőjelezték motorjuk szabályosságát. A riválisok számára gyanús, hogy annyi motorerőt nyertek önmagukhoz képest a szezon második felében, így pedig ennek tisztázását kértek az FIA-tól ennek eldöntésére.

A Honda fő partnere, a Red Bull volt az, amely a vitát kirobbantotta, ugyanis ők írták a levelet az FIA-nak, amelyben arra voltak kíváncsiak, megfelel-e a motorban történő üzemanyag-átfolyás a szabályoknak - ezt a kérést végül a szövetség visszadobta, míg a Ferrari továbbra is fenntartja, szabályos, amit alkottak a nyári szünet után.

00119024_770



A Honda nem fogalmazott ennyire erősen, illetve azért mégis. „Vannak olyan szürke zónák a szabályrendszerben, amelyek kihasználásával javítható az autó teljesítménye” - fogalmaz a Honda technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe. „Elkötelezett hívei vagyunk annak, hogy fair versenyt láthassunk a pályán, ez a célunk. Ehhez pedig az FIA segítségére is szükség van. A lényeg az, hogy ha valamire azt mondják, hogy ne használjuk, akkor mi nem is fogjuk használni. Ha ezt a többiek is megteszik, akkor tiszta versenyzés lesz majd.” 

Tanabe szerint olyan nyakatekert, körmönfont és barokkosan hosszú az FIA szabályozása, hogy abban úgyis lesznek kétes részek, ilyenkor a cél az, hogy a csapatok merjenek kérdezni. „Ha valaki azt gondolja, hogy ez szabálytalan, talán megkérdezheti az FIA-t, nem? Tisztázzák, mit szabad és mit nem. Nekünk is segített ez a tisztán látásban. Némelyik szabály rendkívül hosszadalmasan van megfogalmazva, így szinte lehetetlen mindent tisztázni, de amit csak lehet, azzal foglalkoznunk kell.”

Az ő lelkiismeretük tiszta. „Mi mindent megteszünk a legalitásért. A Red Bullnál rengeteg kiváló szakember dolgozik, aki ért ezekhez a dolgokhoz, mint például a fő motormérnök Paul Monaghan. Nálunk ő figyel erre. ”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: