DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Mercedes: Minden a gumikezelésen múlik majd

Bár az időmérőn egyértelmű hátránnyal veszített a Mercedes a Red Bullhoz és a Ferrarihoz képest is, úgy gondolják, a jó versenytempó és a remek gumikezelés akár győzelmet is eredményezhet.

Több, mint fél másodpercet kapott a jobbik Mercedesszel eredetileg negyedikként (a holland büntetése után végül harmadiknak előrelépő) Lewis Hamilton Max Verstappen Red Bull-Hondájától, de egyáltalán nem tettek le arról, hogy a Mexikói Nagydíj végén egy Ezüst Nyilat intenek majd le elsőként vasárnap. Bár a főmérnök már a pénteki edzések után érezte, hogy komoly a lemaradás, ez szombaton be is bizonyosodott, de a versenytempó mindig egészen más kávéház.

„Mindig tudtuk, hogy ez a pálya az egyik legnehezebb számunkra és a szombati nap igazolta is negatív várakozásainkat. Egy pillanatig sem voltunk harcban az első rajtkockáért, bár az utolsó, Q3-as körökkel még javíthattunk volna. Így sem hiszem, hogy bekerülhettünk volna az első sorba. Lewis és Valtteri is egészen jó körön volt, amikor Valtteri az utolsó kanyarban hibázott és odacsapta az autót” – nyilatkozta Toto Wolff csapatfőnök.

A Mercedes a versenytempóban és a gumikezelésben bízik


„Szerencsére Valtteri jól van, de az autót alaposan meg kell vizsgálni és remélni, hogy nem kell olyan alkatrészt cserélnünk, amiért rajtbüntetés jár. Lewis rajthelye sem ideális, de a gumikezelés dönt el mindent, ez pedig számunkra is lehetőséget ad, hogy feljebb kerüljünk. Ugyanígy a versenytempó is, amiben általában jók vagyunk vasárnap, úgyhogy várjuk a futamot” – tette hozzá Wolff. Hamilton egyébként Verstappen visszasorolása után végül a harmadik rajtkockát kaparintotta meg, ami kicsit növeli az esélyeit a versenyre.

„Fél másodperccel elmaradni a pole-pozíciós időtől nem valami nagyszerű és nem is könnyen magyarázható. Nem tudunk rámutatni egy-két kanyarra, hogy ott szenvednénk, olyan, mintha az abroncsaink a gyorskör kezdetén még nem lennének megfelelő állapotban, ugyanakkor az utolsó szektorban pedig elfogynak. Az egyenesekben semmi extra nincs a Red Bull kezében, így a saját gumikezelésünket és aerodinamikai elemeinket kell jobban megvizsgálni, hol tudnánk fejlődni” – mutatott rá Andrews Shovlin, főmérnök.

„Valtteri is a gumikkal szenvedett a végén, ezért vágta oda az utolsó kanyarban. Remélem, újra tudjuk építeni az autót úgy, hogy az ne járjon büntetéssel. A gumikopás elég érdekesen alakul ezen a pályán, éppen ez tartja bennünk a reményt, hogy eltérő stratégiával akár esélyünk lehet a futamgyőzelemre is, emiatt optimistán várjuk a vasárnapot” – tekintett előre Shovlin.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: