Mexikó évek óta nem a Mercedes vadászterülete, a pénteki nap után úgy tűnik, ez idén sem fog változni. Az első gyakorláson ugyan Hamilton még villantani tudott, utána azonban a riválisok sokkal többet gyorsultak, mint a brit, aki a délelőtti idejénél is rosszabbat ment az FP2-n. Egyelőre a negyedik és ötödik pozíció a Japánban hatodszor is konstruktőri bajnokká váló istállóé, de még látnak esélyt a felzárkózásra.
„Nem éppen a legkönnyebb napot zártuk, a pálya rettentően csúszós és még az autó egyensúlyával is szenvedtem délelőtt. A második szabadedzésre már sikerült egy kicsit fejlődnünk, az egyensúly rendben volt, de még mindig szenvedünk a tapadáshiánnyal. A Ferrari és a Red Bull is igen erősnek tűnik ezen a pályán, de még jócskán vannak területek, ahol javíthatunk a hétvégén” – idézi Valtteri Bottast a Mercedes sajtóközleménye.
„A lágyabb keverékű gumik nagyon szenvednek ezen az aszfalton, tavaly még rosszabb volt, ebben is sikerült némi haladást elérnünk. Végre zsinórban több jó kört is tudtam menni lágyakon. A kemény keverék stabilan és egyenletesen teljesített, ez még érdekesebbé teszi a helyzetet, szerintem vasárnap számos különböző stratégiát látunk majd” – tekintett előre a finn, aki végül délután negyedikként zárt, három tizeddel megelőzve csapattársát.
Az istálló főmérnöke is vegyes érzésekkel várja a hétvége további részét. „Nem tudtuk, mire számíthatunk idén, tavaly ugyanis az évad legrosszabb versenyét futottuk itt. Délelőtt egész jónak tűnt a tempónk, de délutánra sajnos alaposan visszaestünk. Igaz, rengeteg ötletünk van arra, hol indultunk rossz irányba, de az egykörös és a hosszabb etapokon is javulnunk kell.”
„Mérnöki szempontból nagy kihívás ez a feladat, az éjszaka meg kell vitatnunk, hol és hogyan tudnánk javítani a tempónkon” – ismerte el Andrew Shovlin. A Mercedes számára rossz hír, hogy fölénye ellenére Sebastian Vettel is úgy érzi, hogy a Ferrariban is bőven maradt tartalék.