DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Soha nem költött még ennyit a Red Bull

A tavalyi adatoknál tartanak a feldolgozásban, azok viszont az idei évre voltak hatással: ezek alapján pedig 2018-ban a Red Bull Racing rekordösszeget költött arra, hogy idén sikeres lehessen az F1-ben.

Hiába nem nyert a Red Bull Racing 2013 óta semmilyen világbajnoki címet, maximum évi néhány futamot (tavaly például négyet, idén eddig összesen kettőt), a fejlesztési verseny és a folyamatos munka nem állhat le, ez pedig jelentős kiadásokkal jár az energiaital-gyártó cég részéről.

Az első évüktől kezdve soha annyi pénzt nem költött még istállójára a Red Bull, mint 2018-ban, amellyel az idei évnek alapoztak meg - áll pénzügyi jelentésükben, amelyet a The Independent angol lap közölt. A pénzügyek feldolgozásában az istálló egyelőre 2018-nál jár, ez alapján pedig a költségeik 8,9 százalékkal nőttek az egy évvel azelőtti méréshez képest, így állapodtak meg végül összesen 304,2 millió fontnál, ami nagyságrendileg 350 millió eurónak felel meg.

00119022_736



Az előző évi elszámoláshoz képest nőttek a csapattagok fizetései, igaz, ebben kisebb a változás - a különbség 1,8 százalék, a kiutalt összeg pedig 84,4 millió font (97 millió euró) volt. A legjobban a vezetőségből értelemszerűen a csapatfőnök, Christian Horner keresett a maga 3,4 millió fontjával. Az 1,8 százalékos emelkedés a fizetésekben egyébként nagyrészt annak a ténynek köszönhető, hogy 16 új alkalmazott is került a csapathoz, amelynél így összesen jelenleg 809-en dolgoznak.

A konkrét kutatás-fejlesztési költségek az összesítés szerint 118 millió fontra rúgtak, amelynek nagy részét nyilván az „F1-es autó megtervezése, fejlesztése és legyártása” tette ki, emellett viszont ott volt például az Aston Martinnal közös hiperautó-projekt, amely szintén jelentős összegeket emésztett fel.

00119022_631

Az istálló egyébként pozitív mérleggel zárta 2018-at, ugyanis mintegy 10 millió fontos hasznot könyvelhetett el, miután kasszájukba a 304 millióval szemben 314 millió érkezett. Ezek legnagyobb része szponzori pénz, többek között olyan helyekről, mint a TAG Heuer vagy maga a Red Bull. Azzal a csapatnál tisztában vannak, hogy a 2020 utáni időszakra vonatkozó szabályváltozások komoly anyagi következményekkel járhatnak az ő szempontjukból, viszont azt is leszögezi, hogy az F1-nek akkor is vonzónak kell maradnia, hogy maradjanak csapatként.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: