DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Még mindig nem pánikolnak az Alfa Romeónál

Semmi ok az aggodalomra, mondja Frederic Vasseur, azzal érvelve, hogy nagy gond akkor lenne, ha az időmérőn hiányozna a tempó. A probléma forrását illetően azonban még mindig csak sejtése van.

Öt verseny alatt csupán három pont: a nyári szünet óta tart az Alfa Romeo mélyrepülése. A csapat a Japán Nagydíjon sem lábalt ki a gödörből: Antonio Giovinazzi 11. rajthelye bizakodásra adott okot az időmérő után, de az olasz 15., Kimi Raikkönen 13. helyen ért célba csak a leintésnél.

„Nincs ok a pánikra” – mondta az Autosportnak Frederic Vassuer csapatfőnök. A francia azzal érvel, hogy az egykörös tempó rendben van, ennélfogva a futamon is könnyebb megtalálni a hiányzó sebességet. „Akkor nagyon aggódnék, ha egy másodperc lenne a hátrányunk az időmérőn, de nem ez a történet. Talán nehezebb a futamot menedzselni, de könnyebb versenyen tempót találni, mint az időmérőn.”

„Néha egy tized pluszban vagy mínuszban azt az érzést adja, hogy egészen más helyzetben vagyunk, így ezzel mindig óvatosan kell bánni. Suzukában rendben volt a kvalifikációs tempó, a mezőny közepén álltunk, a Renault és Racing Point előtt. Antonio körülbelül két tizedre maradt el a Q3-tól. Néha, ha valaki két tizeddel előrébb áll, akkor ő a sztár” – bizonygatta a csapatvezető, hogy a különbség csekély, hamar megfordítható.



Optimizmusa ellenére kevésbé jó hír, hogy a csapat továbbra sem ismeri a probléma forrását. Kimi Raikkönen is rámutatott Suzukában, hogy a futam végén, a lágy gumikon hirtelen megjött a sebesség, a verseny addigi részében azonban szenvedtek.

„Nehéz megmondani, mi rossz. Küszködünk, hogy stabilak legyünk a teljes futam során, ez volt a gond az utóbbi két-három nagydíjon. A mostani verseny első része is katasztrófa volt – na jó, a katasztrófa talán túlzás, de nagyon nehéz. Aztán az utolsó etapon lágy keveréken újra megjött a sebesség, nagyon erős volt a vége, de ez már túlontúl késő volt. A versenytempónk egy másodperccel elmaradt.”

„A Renault viszont sehol sem volt a kvalin, ellenben a futamon nagyon jó munkát végzett. A Racing Point is mögöttünk volt, de sokkal gyorsabb lett a versenyen. Alaposnak kell lennünk, mielőtt levonjuk a következtetést, de szerintem inkább a különböző keverékeken mutatott kiegyensúlyozottsággal van gond az etap során, nem a puszta tempóval. Néha a jó ablakban vagyunk, néha nem a vonalvezetéstől, aszfalthőmérséklettől és egyebektől függően” – magyarázta Vassuer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: