Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 18. péntek
F1

Mi is történt eddig Leclerc és Vettel között?

Nem most kezdődött a két Ferrari-pilóta csatája, csak a győzelemre esélyes autó élezte azt ki igazán - megy az adok-kapok, kíváncsian várhatjuk, hogy hogyan folytatódik mindez Japánban.

Az utóbbi hetekben egyre élesebbé vált Sebastian Vettel és Charles Leclerc csatája a Ferrarin belül, hiszen amíg a szezon elején csak finom jelzések jöttek mindkét féltől a másikkal kapcsolatban, addig most már, amikor a futamgyőzelem a tét, egészen másképp vívják a harcukat egymással. Nézzük, hogy mi is történt köztük idáig.

Már az első futamon, Melbourne-ben "helyzet volt", amikor Vettel ugyan simán megverte Leclerc-t az időmérőn, de a futamon Max Verstappen elévágási kísérletétől tartva korán kihozta őt a bokszba a Ferrari, Leclerc pedig a hajrában, a tizennégy körrel frissebb gumijain könnyedén utolérte és meg is előzte volna - csak éppen a csapat azt mondta, hogy mivel Vettel a taktika miatt került ebbe a helyzetbe, így tartsák szépen a pozíciójukat. Itt egyébként rögtön, már a szezon első kanyarjában volt köztük egy pengeváltás, amikor Vettel finoman szólva sem engedte maga elé Leclerc-t, aki annyit mondott erről, hogy "bizonyára nem vett észre engem"...

Bahreinben aztán Leclerc vitte az időmérőt, pole-pozíciót szerzett, de elrontotta a rajtot és visszaesett Vettel mögé - majd ahogy összeszedte magát, simán utolérte és jelezte a csapatnak, hogy ő a gyorsabb. A Ferrari arra kérte valamiért, hogy még két körig ne előzzön, a monacói viszont nem így tett, DRS-sel pár kanyarral később elment Vettel mellett. A német aztán hibázott, Leclerc alatt pedig elromlott az autó, de így is ő végzett előrébb.

Kínában Vettel volt a gyorsabb, de egy elrontott manőver miatt beragadt Leclerc mögé, majd kérte a csapatot, hogy állítsák félre a monacóit, mert feltartja - Leclerc azt válaszolta, hogy ő csak a gumikímélés miatt megy lassabban. Mire megtörtént a helycsere, már Vettel abroncsainak is lőttek, a késleltetett csapatutasítás kudarcba fulladt, sőt, Leclerc mondhatta azt, hogy most meg őt tartja fel a német...

ferraris

Spanyolországban Vettel hibázott, Leclerc bement mellé, a négyszeres világbajnok viszont ezúttal is mindent megtett azért, hogy ne előzze meg a csapattársa, Leclerc ismét azt mondta erről, hogy "bizonyára nem vett észre". A csapat azt mondta Vettelnek, hogy négy kört kap arra, hogy felgyorsuljon, vagy álljon félre és engedje el Leclerc-t, majd eltérő stratégiára tették őket, Leclerc védekezett Vettel ellen és végül elrontották egymás versenyét.

Ezt követően hamarosan változtak az erőviszonyok, Leclerc pole-t szerzett Ausztriában, közel volt a győzelemhez Németországban, gyors volt Bakuban, Vettel pedig egyre több olyan hibát követett el, ami egyszerűen nem férhet bele egy négyszeres bajnoktól - Kanadában sem tudta győzelemre váltani a tempóját, a nyár közepétől pedig Leclerc átvette az uralmat. Sorozatban elkezdte megverni Vettelt az időmérőkön, majd jött a nyári szünet...

... amely után a Ferrari hirtelen győzelemre esélyes autóvá változott, ami még jobban kiélezte kettejük kapcsolatát. Spában Leclerc az időmérőn és a futamon is lelépte Vettelt, megszerezte első győzelmét, úgyhogy Monzában talán ezért is érezte magát feljogosítva arra, hogy ne teljesítse a csapat kérését - az időmérőn előbb Vettel adott szélárnyékot neki, majd neki kellett volna ezt visszaadni. Vettel szélárnyékával Leclerc pole-t érő kört futott, majd ott maradt a nevetségesen lassan guruló bolyban a második próbálkozásnál, hiszen neki jó volt az is, ha senki nem ér fel mért körre - Vettel viszont inkább otthagyta, elment egy körre, de szélárnyék nélkül nem tudta legyőzni társát. Aztán a futamon a német elkövetett egy újabb érthetetlen hibát, míg Leclerc megint nyert, úgyhogy Mattia Binotto azt mondta a rádióban, hogy "minden meg van bocsátva".

war

Így érkeztünk el Szingapúrhoz, ahol megint Leclerc volt az úr, Vettel hozzá képest alulteljesített, aztán a futamon a Ferrari a maximális pontszám érdekében Vettelt hozta ki előbb, aki így Leclerc elé került és a német végül nem adta vissza a pozíciót - hogy ez a csapat büntetése volt-e Monza miatt Leclerc-nek, vagy így jött ki, azt pontosan nem tudhatjuk. Mindenestre Leclerc kikérte magának a helyzetet, folyamatosan panaszkodott a rádióban és elmondta, hogy ő betartotta a taktika rá eső részét, nem érti, hogy mi történik - azért ment lassan az első etapban, hogy senki ne tudjon más taktikát előhúzni, erre a Ferrari éppen Vettellel lépte át...

Majd jött Szocsi, ahol Leclerc ismét átgázolt csapattársán, sorozatban kilencedszer is megverte az időmérőn, méghozzá ismét hatalmas különbséggel. A futamon aztán jött a csapatstratégia, Leclerc szélárnyékot adott Vettelnek, nem védekezett ellen, hogy 1-2-ben fordulhassanak (ha már Vettel nem tudta a második helyet se hozni az időmérőn), a német viszont úgy gondolta, hogy akkor ez maradjon is így - a csapat ismételt kéréseire és az előzetesen megbeszéltekkel ellentétben nem adta vissza a pozíciót. A Ferrari most őt büntette, a bokszkiállásoknál megcserélték a két versenyzőt, Leclerc visszaállt az élre, de mielőtt megvívtak volna a győzelemért, jött Vettel technikai hibája, a Mercedes szerencséje és elvesztették az első helyet.

Innen folytatódik a cirkusz Japánban - hogy mit gondol most Leclerc és mit gondol Vettel, az jó kérdés, mint ahogy az is, hogy Mattia Binotto hogy látja a helyzetet. Az tény, hogy Leclerc sorozatban kilencszer fújta ki Vettel orrát az időmérőkön és a szerzett pontokat tekintve is előtte van, most már 21 egységgel - persze a tét nem a vb-cím, csak a harmadik hely, de a csapaton belüli dinamika 2020-ra talán még ennél is fontosabb.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?