Az elmúlt hetekben egyértelművé vált, hogy a Renault-motor a nyers erő tekintetében már egészen közel felzárkózott a legjobbakhoz, ezt Monzában ékesen bizonyították is. A karosszériát illetően azonban látható lemaradásban vannak, a technikás pályákon nemigen rúg labdába az R.S.19.
A Ferrari nemrég szintén óriási hátrányban volt aerodinamikailag, de Szingapúrban látványosan beletaláltak valamibe az új fejlesztési csomagjukkal, ezzel rögtön meg is változtatták az erőviszonyokat. Vajon a Renault-nak sikerül legalább a középmezőny elejére kerülnie a frissítések segítségével?
„Néhány kisebb változtatást eszközölünk a versenyautón a Japán Nagydíjon. Egy teljesen úgy első vezetőszárnyat hozunk Suzukába, valamint az oldalsó terelőszárnyakon is változtattunk. Összességében nem túl nagyok az eltérések, de jóval nagyobb leszorítóerőt remélünk az új csomagtól” – mondta el Nick Chester, a Renault aerodinamikáért felelős technikai igazgatója.
„A suzukai pálya egyébként mérnöki szempontból kifejezetten nagy kihívás, az első szektorban gyors irányváltásokra és nagy leszorítóerőre van szükség, valamint igazán stabil autóra. Ugyanakkor három olyan rész is található, ahol hosszabb egyenes szakaszt teljesítünk” – elemezte a nehézségeket Chester.