Bár a Ferrari feltámadt poraiból a nyári szünet óta, mondhatjuk, hogy már szemernyi esélyük nincs sem az egyéni, sem a konstruktőri bajnoki címet illetően. Az Orosz Nagydíjon is Vetteléknek állt a zászló, de aztán pont a német autójának meghibásodása hozta nyerő helyzetbe az Ezüst Nyilakat.
Még öt futam van hátra a 2019-es világbajnoki sorozatból, s a Mercedes első félévben mutatott dominanciája nyomán lassan időszerűvé is válnak azok a teóriák, melyek azt vetítik elő, hogy hol és mikor koronázhatják az F1 2019-es királyává a Mercedest, valamint pilótájukat, Lewis Hamilton.
Ami a konstruktőri világbajnokságot illeti, pofonegyszerű a helyzet: amennyiben a két Mercedes-pilóta ér célba az első két helyen Japánban, azzal a ferrarisok eredményétől függetlenül megnyerik a pontversenyt, még a versenyen megfutott leggyorsabb körért járó pluszpont ellenére is.
Persze akad még néhány teória, melyekkel a Mercedes már Suzukában révbe érne, de ez a legtisztább forgatókönyv számukra, ráadásul utóbbihoz az is kellene, hogy az egyik Ferrari ne szerezzen pontot. A lényeg, hogy a Mercedesnek legalább 14 ponttal többet kell szereznie a Ferrarinál Japánban a zsinórban hatodik konstruktőri sikerhez, mellyel beelőznék az eddig csúcstartó maranellóiakat e tekintetben.
Lewis Hamilton viszont még biztos, hogy nem szerzi meg hatodik világbajnoki címét a Távol-Keleten, mivel jelenleg 73 pont az előnye Valtteri Bottasszal szemben, így a finn esetleges nullázása esetén is maximum 99 pontos előnnyel utazhatna Mexikóba, amikor is, a még hátralévő négy futamon 104 egység gyűjthető maximálisan, azonban Mexikóvárosban már jó eséllyel behúzza zsinórban harmadik, összességében hatodik világbajnoki címét Lewis Hamilton, amivel már csak eggyel lesz elmaradva a csúcstartó Michael Schumachertől.