Spában debütált a Honda új Formula-1-es erőforrása, a Spec 4 névre hallgató motor, amelyet azonban a Red Bullok végül nem használtak - Alexander Albon a rajtbüntetést megkapta érte, de a futamon már nem ez volt az autójában, Max Verstappen pedig egyáltalán nem próbálhatta ki. Monzában mindkét versenyző megkapja majd, ahogy a Toro Rosso pilótái is - Danyiil Kvjat ezzel teljesítette már a Belga Nagydíjat.
"Jelenleg elégedettek vagyunk, kielemezzük az adatokat és optimalizáljuk a beállításokat, hogy minél nagyobb teljesítményt hozzunk ki a motorból Monzában. A Spec 4 megfelelően működött, az adatokból látott eredmények azt mutatják, amit vártunk" - idézi az Autosport Toyoharu Tanabe Honda-vezér szavait.
"Remélem, hogy csökkentjük a hátrányunkat az időmérőkön, de a többi motorgyártó is elkezdte bemutatni az új specifikációkat. Még nem elemeztük ki az adatokat a korábbi motorjaik és a Spában látottak között. Megpróbáljuk kitalálni, hogy miben fejlődtek a mi fejlesztéseinkhez képest, de nem fognak várni ránk" - magyarázta.
"Megpróbáljuk csökkenteni a hátrányt, de a valóság az volt, hogy a spái időmérőn a Ferrari és a Mercedes között is nagy szakadékot láttunk. Azt nem tudom, hogy a Mercedesnek volt-e itt valami problémája. Remélhetőleg közeledni tudunk, de ez nem könnyű" - tette hozzá és egyetértett vele Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is.
"A Ferrari hihetetlen munkát végez, az egyenesekben mutatott sebességük rendkívül impresszív, főleg szombaton, szóval őket tekinthetjük mércének. A mögöttük lévő csoport viszont közeledni látszik egymáshoz, a Mercedes, a Honda és a Renault egyértelműen közelített" - mondta Horner.