Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 23. hétfő
F1

Bejelentés: Esteban Ocon visszatér 2020-ban

Miután a Mercedes nyilvánosságra hozta, hogy Valtteri Bottasszal szerződést hosszabbít, a finn helyére ácsingózó tartalékos, Esteban Ocon sorsára is fény derült. A francia így is gyári csapatban, a Renault-nál folytatja.

A Belga Nagydíj csütörtöki médianapján bebizonyosodott Nico Hülkenberg igaza: izgalmas csütörtök várt a Formula-1-es sajtóra és a rajongókra. A nyári szünetben keringő pletykáknak megfelelően Valtteri Bottas a Mercedes versenyzője marad, a szezont kihagyó Esteban Ocon pedig csapatot vált.

Az ifjú francia pilóta állomása a Renault – ahol 2016-ban a tesztpilóta pozícióját töltötte be –, Daniel Ricciardo csapattársa lesz a 2020-as szezonban, éppen az említett Hülkenberget szorítva ki Enstone-ból. A csapat közleménye kétéves szerződést említ.

„Enstone-ban nőttem fel, 2010-ben a Lotusszal kezdve, majd a Renault-val folytatva” – kommentálta a bejelentést Ocon. „Szorosan kötődöm a csapathoz és mindenkihez, aki itt dolgozik: ők voltak az elsők, akik a legfelső szintű motorsport kapuit megnyitották számomra. Másodsorban örülök, hogy egy nagy ambícióval rendelkező csapat fektette belém bizalmát.”

 

„Nagyon örülünk, hogy a következő két szezonban együtt dolgozhatunk Estebannal. Megmutatta már, hogy képes pontokat szerezni, nagyfokú professzionalizmus jellemzi a pályán és azon kívül, ráadásul az aktuális világbajnokoknál szerzett tartalékversenyzőként tapasztalatot, ami értékes lesz csapatunk fejlődése szempontjából” – kommentálta a bejelentést Cyril Abiteboul.

A Renault csapatfőnöke megköszönte a munkát Nico Hülkenbergnek, aki három szezont töltött a franciáknál, és eleinte úgy tűnt, rá építkeznek majd hosszú távon Enstone-ban: „Szeretnék köszönetet mondani Nicónak fenomenális szerepvállalásáért. Amikor hozzánk csatlakozott, a csapat kilencedik helyen állt. Tavaly a negyedik pozícióig juttatott minket, ő maga pedig hetedikként végzett az egyéni bajnokságban. Szerződésének közelgő lejárta is nehézzé tette ezt a döntést, mivel Nico fejlődésünk pillére volt.”

Az F3-as és GP3-as bajnok Ocon pályafutása két és fél szezont ölel fel: 2016-ban az idény közepén csatlakozott a Manorhoz, majd két szezont töltött a Force Indiával, legjobb bajnoki eredményeként nyolcadik pozícióval. Meglepetést okozott, hogy 2019-ben nem maradt helye a rajtrácson, ezért 2019-ben tartalékpilóta állást vállalt az útját egyengető istállónál, a Mercedesnél, azzal a reménnyel, hogy 2020-ban újra ülést kap – bár nem a világverő csapatnál, de egy másik istállónál sikerült is megvalósítania tervét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?