A bejelentések napját tartják Spában, a Formula-1 idei második félidejének kezdetén. Ma nyilvánosságra hozták, hogy 2020-ban Valtteri Bottas a Mercedesnél marad, valamint azt is, hogy Esteban Ocon Nico Hülkenberg helyére érkezik a Renaulthoz. A dominók tehát sorra dőlnek el, egy kisebb csapatnál, a Haasnál viszont egyelőre még nem tisztázódott a 2020-as pilótafelállás. Kevin Magnussen és Romain Grosjean balhés párosából csak előbbi rendelkezik jövő évre szóló szerződéssel, utóbbi helyzete az ingadozó teljesítménye és a csapaton belüli feszültség miatt meglehetősen bizonytalan.
Az istálló korábban Esteban Ocont is esélyesnek tartotta a felszabaduló ülésre, de mivel ő elkelt, így Nico Hülkenberg és Grosjean maradt a kalapban. Erről Günther Steiner nyilatkozott Spában. "Nincs túl sok elérhető versenyző. Nekünk mindig az volt az álmunk, hogy tapasztalt pilótával szerződünk, így természetesen [Hülkenberg is] rajta van a listán" - árulta el az Autosportnak, majd hozzátette, tőlük egyelőre ne várjunk bejelentést, ugyanis előtte mindenképp összeül a csapat tulajdonosával, Gene Haasszal tárgyalni. Várhatóan Monzára ők is dűlőre jutnak.
Eközben a csapatnál nemcsak pilóta-, hanem szponzorfronton is zajnalak a tárgyalások. Steinerék egy furcsa és balhés támogatóval, a Rich Energyvel igyekeznek zöld ágra vergődni. A márka jelen pillanatban a csapat névadó szponzora, de a két fél jövője erősen kérdéses. (A sztorival itt foglalkoztunk részletesebben). Steiner szerdán találkozott a cég képviselőivel, akikkel arra jutottak, hogy néhány héten belül megoldják a helyzetet.
"Előbb le kell nyugodnunk, csak aztán döntünk. Ahogy látják, a logók egyelőre maradtak, így rajtuk áll a kérdés, nem rajtunk. Én ebben nem vagyok érintett, így is van van elég problémám" - szögezte le a csapatfőnök, aki hozzátette, a döntésig körülbelül a Szingapúri Nagydíj magasságáig kell várnunk.