A Ferrari Formula-1-es csapata az idei szezonra egy olyan filozófiával épített versenyautót, ami utólag kiderült, nem érte meg a befektetést. Az SF90-es leszorítóerőt áldozott a végsebesség oltárán, ami az első félév eredményeit elnézve rossz döntésnek bizonyult. Idén az élmezőnyből már csak a Ferrari nem szerzett futamgyőzelmet, és ha ez a következő két versenyhétvégén sem sikerül, akkor az idei évről végleg lemondhat a csapat. A hétvégi belgiumi, majd az azt követő olaszországi helyszínen kritikus szerepet fog játszani a végsebesség, így a csapat ezektől nem is találhatna ideálisabb pályát az idei autónak.
"Ezek a pályák jobban igénylik a teljesítményt, szóval most sikeresebbek lehetünk, de persze semmit sem kapunk meg előre. Nagyon erősek az ellenfeleink, de igyekszünk fejlődni" - nyilatkozta a Belga Nagydíjra előretekintve Mattia Binotto.
A Ferrari idei koncepciójának gyengeségei a technikás Hungaroringen csúnyán kidomborodtak, Sebastian Vettelék egy perces hátrányban zárták a futamot. Persze Spa egészen más karakterisztikájú pálya, de a csapatfőnökről nem mondhatnánk azt, hogy túlteng benne az önbizalom. "Más lesz a helyzet, mint Budapesten. Próbáljuk a lehető legjobban felkészíteni magunkat az első futamgyőzelmünkre" - fogalmazott.