DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Haas: Bárcsak egyszerűen lassú lenne az autónk...

A Haas az utóbbi időben annyira visszaesett, hogy a csapatfőnök Günther Steiner szerint szinte már felüdülés lenne, ha csak azzal kellene foglalkozniuk, hogy lassú az autó a versenyzők alatt.

A Haasnál a téli tesztek alapján többen azt valószínűsítették, hogy akár a középmezőny legjobbjai is lehetnek - ez olyannyira nem valósult meg, hogy az amerikai istálló egy erős szezonkezdet után ma már csak a konstruktőri tabella kilencedik helyén áll, 26 szerzett ponttal. Gene Haasék egyetlen szerencséje az, hogy részben még azért bőven menthető a szezon, hiszen előttük az Alfának 32, a Racing Pointnak pedig 31 pontja van, de még az ötödik helyezett Toro Rosso is csak tizenhét pontra van tőlük.

Viszont van sok probléma az istállónál, amik valahogy csak nem akarnak megoldódni, így pedig pontokban hiába kicsi (még) a lemaradás, lehet, hogy az előttük lévő csapatok befogása nem lesz olyan egyszerű, mint ahogy azt a tabella sugallhatná.

00119017_904



„Rengeteg munka vár ránk, és tudjuk, hogy az egész szezonban fejtörést fog okozni az, hogy hogy bírjuk az autót és a gumit is a lehető legjobb teljesítményre” - ismerte el Günther Steiner csapatfőnök. „Ha csak lassú az autó, az is nyilván nagy probléma, viszont ha adott az autónk, ami néha még teljesít is, az még rosszabb. Meg kell találnunk, mi nem működik, és ez nem is feltétlenül egyszerű.”

Mivel ráadásul a szabályok alapvetően jövőre sem változnak, már csak azért is fontos lenne megoldani a problémákat, nehogy ebben a csapdában ragadjanak jövőre is. Addig viszont meg kellene fogalmazni valamilyen célkitűzést... „Legalább harcolhassunk. Hogy konkrét eredményben megfogalmazva mit jelent ez? Fogalmam sincs. A legfontosabb az, hogy minél jobban megértsük a gumik és az autó egymáshoz fűződő kapcsolatát. Az autóra van ráhatásunk, de a gumi... azzal nehezebb bármit is kezdeni. A cél az most, hogy ne essünk ugyanebbe a csapdába jövőre is... bár, jövőre változni fognak a gumik.”

00119017_850

És ha már a jövő évi autó: azzal kapcsolatban sem éppen egyszerű a helyzet. „Jól áll, és haladni is kell vele, mert nem lehet napról napra élni. Látni kell a nagyobb képet is, ez is a munka része. Nem lehet ezen rágódni. Maximum hétvégén, de utána vár ránk a munka, hiszen küldetésünk van a jövőre is. Tisztában kell lenni azzal, mik a rövid és a hosszútávú tervek, és külön kell tudni választani őket, nem elkezdeni pánikolni. Az sem segít.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: