Beért a McLaren Formula-1-es csapatának átszerveződése. A wokingi alakulat több évnyi szenvedés után az idei szezonra szemmel láthatóan összeszedte magát, és félidőhöz érkezve magabiztosan foglalja el az "F1,5" élmezőnyét, vagyis a konstruktőri negyedik helyet.
A hungaroringi hétvégén tökéletesen látszódott, mire képes az Andreas Seidl közreműködésével fejlesztett idei McLaren: Carlos Sainz és Lando Norris az időmérőn közvetlenül az élmenők mögé sorakoztak fel a hetedik-nyolcadik helyre, a futamon pedig csak az akadályozta meg őket az ötödik-hatodik hely megszerzésében, hogy Norris bokszkiállásába hiba csúszott. Sainz viszont behozta az autót az ötödik pozícióba, ráadásul olyan tempóval, amire a csapat sem számított.
"Lehet, hogy ezekkel a modern Formula-1-es autókkal a Hungaroring közepes tempójú pályává vált, mert nagyon gyorsnak tűntünk odakint. Kicsit jobban feküdt nekünk, mint amire számítottunk. Ráadásul az első etapom utolsó 5-10 körében azt mondták a fülemre, hogy a Ferrariknál is gyorsabbak vagyunk, ez mindenkit nagyon felspanolt. Kezdenek érezhetővé válni az autó fejlesztései és a javuló gumikezelés."
Sainz erős pontszerző helyét a verseny második felében egy hátulról közeledő Red Bull veszélyeztette. Az ő támadásait képes volt visszaverni, de a futamgyőzteshez képest így is nagy lemaradást szedett össze, ezért tisztában van vele, mennyi munka áll még előttük, ha le akarják dolgozni a hátrányukat.
"[Pierre] Gasly egy kicsit gyorsan érkezett hátulról, de őt is visszatartottuk. Jó tempóval mindig könnyebb azokat az autókat magunk mögött tartani. Stratégia, bokszkiállás - minden tökéletes volt. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy így is kört kaptunk, szóval van még dolgunk, de az első etap vége reménnyel tölt el, hogy felzárkózhatunk az elejéhez."
Az istálló jelenleg 82 ponttal a negyedik a konstruktőri bajnokságban, 39-cel vezet az ötödik Toro Rosso előtt, és 162 a hátránya a Red Bullhoz képest.