Elkerülte az eső a Magyar Nagydíj időmérő edzését: az esős-száradó pénteki szabadedzésekkel szemben a harmadik tréninghez hasonlóan a kvalifikáció végig szárazon zajlott, csupán az aszfalthőmérséklet ingadozott annak fényében, mikor jelentek meg felhők a pálya felett.
Már a Q1-es szakasz tartogatott egy váratlan fordulatot, ráadásul a negatív főhős az egy héttel ezelőttihez hasonlóan a Ferrari volt: Charles Leclerc megforgott az utolsó kanyarban, és az autó hátuljával, jelentős erővel ütközött a gumifalnak. A monacói folytatni tudta, de azonnal a bokszutcába sietett, hogy a csapat megvizsgálja és helyrehozza az SF90-t a Q2-re.
Eközben Max Verstappen már első körében a hétvége addigi legjobb idejét autózta – amely egyenlő a pályacsúccsal –, elsőként 1:16 alá beférve. Az 1:15:817-es eredményhez a harmadik szabadedzést megnyerő Lewis Hamilton került legközelebb, mögötte Bottas, Magnussen és Leclerc sorakoztak, a gyorsabb ferraris már fél másodpercre Verstappentől.
Az utolsó percek főszereplője azonban az egyik Williams, George Russell volt, aki a leintésig továbbjutó helyen állt, utolsó körével pedig a kilencedik helyre ugrott fel, Verstappentől csupán 1,2 másodpercre elmaradó körrel. A sorban javító ellenfelek azonban végül a kieső 16. helyre szorították le a fiatal britet. Russell mellett Perez, Ricciardo, Stroll és Kubica estek ki – a lengyel lemaradása 2,5 másodperc volt, több mint kétszerese csapattársáénak.
A Ferrari gyors munkát végzett, Leclerc az elsők között gurult ki a Q2-ben, bár kérdés, mennyire tökéletes autóval. A középső szakasz első mért köreit a Mercedes futotta meg, közepes keveréken rögtön jócskán felülmúlták Verstappen Q1-es csúcsát: Hamilton 1:15,548-at teljesített. Verstappen csupán 0,025 másodpercre maradt el az ötszörös bajnoktól, Bottas, Leclerc és Vettel követte őt, valamennyien közepes abroncson futották meg legjobb körüket.
Q2-es második kifutására a két Mercedes és Verstappen feltette a lágy abroncsot: két legjobb szektoridő után a holland visszatért a bokszba, egyikük sem akart javítani a legpuhább keveréken, hogy közepesen rajtolhassanak és elnyújthassák első etapjukat vasárnap. A második szakasz hajrájában elmaradtak az izgalmak: Norris, Sainz, Grosjean, Gasly – a Red Bull-os csupán kilencedikként – és Raikkönen továbbjutottak, Hülkenberg, Albon, Kvjat, Giovinazzi és Magnussen nem javított a végén és kiestek.
A Q3 két etapja közül az elsőn a Mercedesek tovább faragták a pályacsúcsot, de Verstappen volt az, aki a hétvége első 1:14-es körét produkálta: 1:14,958-at repesztett lágy abroncson, közel két másodpercet adott a Hamiltonnál egy századdal gyorsabb Bottasnak. A Ferrari viszont négy tizedmásodpercre volt, így bizonyosnak tűnt, az utolsó etapon a pole sorsa az előbbi három versenyző között fog eldőlni.
A véghajrában Verstappen elképesztő körrel négy tizedet lefaragott: 1:14,572-es körrel biztosította be saját pályafutása, valamint a Red Bull-Honda első pole-pozícióját. A csapattársát megelőző Bottas is rendkívül erős kört teljesített, 0,018 másodpercre maradt le Verstappentől, míg a harmadik Hamiltonnak két tizedet adott.
Közel fél másodperc hátrányban a két Ferrari következett: Leclerc Q1-es ütközése ellenére megelőzte Vettelt. A hatodik Gasly után a két McLaren következett, a kilencedik Grosjean, a tizedik Raikkönen lett a Magyar Nagydíj időmérőjén.
Az időmérő eseményei részletesebben visszaolvashatók élő közvetítésünkben.
A Magyar Nagydíj időmérő edzésének eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1:14.572 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 0.018 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 0.197 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 0.471 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 0.499 |
6 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 0.878 |
7 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1.228 |
8 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1.280 |
9 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1.441 |
10 | Kimi Raikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1.469 |
11 | Nico Hülkenberg | Renault | 1.993 |
12 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 2.115 |
13 | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Honda | 2.120 |
14 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 2.232 |
15 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 2.509 |
16 | George Russell | Williams/Mercedes | 2.459 |
17 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 2.537 |
18 | Daniel Ricciardo | Renault | 2.685 |
19 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 2.970 |
20 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 3.752 |