Egy évvel korábban az első helyen hibázott és esett ki a vizes pályán Vettel, idén viszont szinte ennek inverzét produkálta: a műszaki hibával sújtott időmérő után a 20. pozícióból startolva lett második. Erős rajtja után a német a verseny nagy részét az alsó pontszerző helyeken töltötte, de a hajrára sikerült előretörnie a jó taktikai húzások és néhány előzés után. Mint a leintést követő interjúk során elmonda, tudatosan törekedett a látványtalan versenyre.
„Az első körömmel még nagyon elégedett voltam, de utána már nem annyira. Azt mondogattam magamnak, ’gyerünk, haladnod kell előre, máskülönben kicsúszik a kezedből a verseny’. De aztán jött az a sok safety car, láttam az autókat kipördülni, és arra gondoltam, talán inkább egy [David] Coulthard-féle hozzáállásra lesz szükségem, hiszen ő volt az, aki mindig gyorsan, de látványtalanul versenyzett az ilyen körülmények között, és egyszer csak váratlanul odakerült az elejére” – idézte fel emlékeit Vettel a Williams, a McLaren és a Red Bull korábbi pilótájáról.
„Az egész a túlélésről szólt, és arról, hogy a megfelelő pillanatban tegyem oda magam. Amikor a vége felé száradni kezdett, egyre magabiztosabbnak éreztem magam. Az 1-es kanyart nagyon nehéz volt bevenni, sokan kicsúsztak ott, de én azt éreztem, hogy ott kell mindent beleadnom, és mindig jól jöttem ki belőle, közeledni tudtam az előttem lévőhöz a 2-es kanyarig, hogy aztán megelőzzem a hátsó egyenesben. Így elég egyértelműen mentek az előzések, amivel nagyon elégedett voltam. Hosszú verseny volt, amely során rengeteg döntést kellett meghoznunk: a többségük szerintem helyes volt, néhánnyal talán kicsit késlekedtünk, de összességében boldog vagyok. Nagyon élveztem: ha egy versenyző ilyen körülmények között képes előrehaladni, akkor természetesen nem akarja, hogy vége legyen, aki pedig elől megy, szeretné befejezni, mert elégedett a helyezésével. Én azt éreztem, hogy még többet is kihozhattam volna belőle.”
Vettel 18 pozíciót javított a rajthelyéhez képest Hockhenheimben, ám nem is ez volt F1-es karrierje eddigi legnagyobb előretörése. A 2012-es Abu Dhabi Nagydíjon egy bővebb mezőnyben már 21 pozíciós előrelépést is produkált, amikor az időmérőről való kizárása miatt kellett 24.-ként rajtolnia, és onnan jött fel a dobogó alsó fokára.