A Német Nagydíj után az FIA kijelölt technikai főellenőrének jelentése alapján vizsgálták a hetedik helyen célba érő Kimi Raikkönent és nyolcadik Antonio Giovinazzit a rajtnál történt szabálytalanság miatt: az Alfa Romeo tiltott segítséget nyújtott a versenyzőknek.
A stewardok dokumentumából kiderül a pontos szabályszegés: az előírások szerint a kuplung késési ideje ahhoz a pillanathoz képest, amikor a versenyző felengedte, a megengedett maximális 0,07 másodperc helyett Raikkönen esetében 0,2, Giovinazzinál 0,3 másodperc volt. Az ilyen mértékű késés nem engedélyezett annak érdekében, hogy a kuplung beállításával a csapatok ne imitálhassanak a kipörgésgátlóhoz hasonló hatást.
A versenybírák – akiknek bőven volt dolguk Hockenheimben – 30 másodperces időbüntetést róttak ki mindkét Alfa Romeóra. Ezzel Romain Grosjean és Kevin Magnussen lépett fel Raikkönen és Giovinazzi helyére, az eredetileg 11. pozícióban végző Hamilton a kilencedik, Robert Kubica a 10. helyet – a Williams első pontját – örökölte meg.
A Német Nagydíj módosított végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1:44:31.275 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 7.333 |
3 | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Honda | 8.305 |
4 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 8.966 |
5 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 9.583 |
6 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 10.052 |
7 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 16.838 |
8 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 18.765 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 19.667 |
10 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 24.987 |
11 | George Russell | Williams/Mercedes | 26.404 |
12 | Kimi Raikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 42.214 |
13 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 43.849 |
14 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | |
- | Valtteri Bottas | Mercedes | |
- | Nico Hülkenberg | Renault | |
- | Charles Leclerc | Ferrari | |
- | Lando Norris | McLaren/Renault | |
- | Daniel Ricciardo | Renault | |
- | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes |