DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Hamilton, Bottas: Néhol csak politikai érdekek miatt versenyzünk...

A Mercedes mindkét versenyzője, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is egyetért abban, hogy némelyik pályát színtisztán politikai és/vagy gazdasági érdekek tartanak a versenynaptárban. Szerintük a naptár kialakításában nagyobb szerepe kellene, hogy legyen a versenyzőknek.

A Francia Nagydíj helyszíne, a Paul Ricard-pálya rengeteg kritikát kapott az idei verseny után (is), amiért az túl steril helyszínnek bizonyult az óriási, leaszfaltozott bukótereivel, voltak ráadásul olyanok is, akik egyenesen egy áruház parkolójához hasonlították a pályát. Ezzel totálisan ellentétes volt a következő két verseny, Ausztria és Nagy-Britannia, amelyen a nézőközönség kifejezetten szórakoztató versenyeket láthatott, telis-tele akciókkal és izgalmas végkifejletekkel az egyes csatákat illetően.

Lewis Hamilton, a Mercedes vb-címvédője és jelenleg is éllovas versenyzője szerint az jó, hogy új pályák kerülnek be a vérkeringésbe, viszont ezekkel az új pályákkal kapcsolatban szerinte érdemes lenne meghallgatni a versenyzőket is - még ha adott esetben az új helyszínekre vonatkozó lehetőségek limitáltak is.

hambot



„Mindenkinél jobban tudjuk, melyek lesznek azok a pályák, ahol tudunk majd előzni, és hol nem lesz erre esély” - fogalmaz Hamilton a Motorsport.com kérdésére válaszolva. „Nem tudom, ki intézi ezeket a döntéseket, és azt is elfogadom, hogy nincs olyan nagyon nagy választék, amiből bekerül egy-egy pálya az adott országban a versenynaptárban, de vannak olyanok, ahol már előre lehet tudni, hol nem lesz olyan jó a verseny.”

Az angol pozitív példaként hazája legnagyobb történelemmel bíró pályáját, Silverstone-t, valamint a 2012-ben elkészült austini aszfaltcsíkot hozta fel, ahol szerinte tudják egymást követni a versenyzők, mégis látványos az adott futam. „Cserébe viszont vannak olyan pályák, ahol a nézők csak vonatozást látnak. A kérdés, melyik az erősebb érv - csak azért megyünk valahova, hogy ott mindenképp verseny legyen, vagy jó versenyt is akarunk látni? Ha az utóbbi, akkor érdemes lenne több opciót is megvizsgálni.”

Hasonló gondolatokat fogalmazott meg a csapattárs Valtteri Bottas is, aki szerint a helyszínválasztásnál néha fontosabb maga a helyszín, mint a jó verseny. „Biztos vagyok benne, hogy jó néhány helyszínnél sokkal fontosabb a politika és a gazdasági előnyök, mint az, hogy a mezőny jó versenyt teljesíthessen” - fogalmaz egyértelműen a finn. „A mi részünkről ez közel sem jó, hiszen a versenyzők szeretnek csatázni egymással, és ennek így is kellene lennie.”

hambot1

A tervek szerint a versenyzőknek az eddiginél nagyobb beleszólása lesz a közeljövőben, 2021-re élesedő új szabályrendszer megalkotásában, Hamiltonék pedig remélik, hogy az egységesebb versenyzői szakszervezet, a GPDA nagyobb nyomást tud gyakorolni a döntéshozókra a versenyhelyszínek kiválasztásában is. „Szvíesen adunk tanácsot, elvégre mindenki azon van, hogy jobbá tegyük a sportot a jövőnek. Boldogan versenyzünk a különböző országokban, de ha az a cél, hogy egy adott pályán mondjuk más vonalvezetést használjunk, esetleg más pályára menjünk, állunk a döntéshozók rendelkezésére” - ajánlkozott Hamilton.

Ezt visszhangozta Bottas is. „Ahogy Lewis is fogalmazott, az egységesebb GPDA segítségével nagyon szívesen elmondjuk a javaslatainkat a pályákkal kapcsolatban, elvégre mi ülünk az autóban. Ott ülve pedig pontosan tudjuk, milyen típusú pályák kellenek ahhoz, hogy jó versenyeink lehessenek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: