DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 16. szerda
F1

Wolff szerint Bahreinben tört meg a Ferrari

A Mercedes vezére beszélt arról is, hogy mit érzett a barcelonai tesztek során, amikor pokolian gyorsnak tűnt a Ferrari - eleinte nem aggódott, de ez egy idő után megváltozott...

A 2019-es szezonnak abszolút favoritként vágott neki a Ferrari, de némi meglepetésre már az első futamtól kezdve szenved az istálló az autó gumikezelésével, leszorítóerejével, amit ráadásul technikai hibák, vezetői hibák, illetve stratégiai problémák is súlyosbítanak - hogy például az FIA döntéseiről ne is beszéljünk.

Toto Wolff, a mindebből előnyt húzó Mercedes vezére úgy látja, hogy a nagy rivális leginkább a bahreini pofon után zuhant meg, amikor Charles Leclerc dominált, övé volt a leggyorsabb autó, de egy technikai gond miatt nem tudta ezt győzelemre váltani. "Én azt gondolom, hogy a Ferrari momentuma, lendülete Bahreinben veszett el, mert övék volt a leggyorsabb autó és nekik kellett volna nyerni" - mondta Wolff az Autosportnak adott interjújában.

bigguys



"Aztán Charles volt a leggyorsabb Bakuban is, mielőtt összetörte az autót a kvalifikáción, majd Kanadában Sebastian volt az élen, mielőtt jött a büntetés. Szóval a nyers teljesítményt tekintve ez elég könnyen alakulhatott volna teljesen másképp is" - tette hozzá a Mercedes vezére, aki arról is beszélt, hogy milyen volt a barcelonai teszteken látni a Ferrari tempóját, főleg a Mercedeshez képest.

"Aggódtam. Az első teszt miatt még nem annyira, bár ott egy nagyon impresszv Ferrarit láttunk. A pálya mellett állva lehetett látni a féktávokat, az egyes-kettes-hármas kanyart, parádésak voltak. Azt láthattuk, hogy a Ferrari nagyon jó, de ott még tudtam, hogy hozunk egy fejlesztési csomagot, ami az egész autót megváltoztatja" - magyarázta.

"Csak aztán hétfőn felraktuk ezt a csomagot és nem volt megfelelő, majd a második napon még mindig nem volt az. Itt azt gondoltuk, hogy komoly problémánk van, viszont a harmadik napra valahogy összeállt az autó, majd a negyediken már egálban voltunk a Ferrarival. Ez volt a nyolc nap során az első olyan, amikor azt éreztük, hogy van egy út, ami egyre világosabb."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: