Amikor a Honda 2019-re a Toro Rosso után leszerződött az anyacsapat Red Bullal is motorszállítói partnerségre, a japánok dobogóínsége rögtön az első futamon, Ausztráliában megszakadt. Bár a győzelemre egy kicsit még várni kellett, a legutóbb futamon, Ausztriában, igaz, vitatott körülmények között, de az is megszületett - ez volt egyébként a Honda első győzelme a 2006-os magyar futam óta.
Ez úgy tűnik, meghozta a japánok étvágyát, ugyanis a Hondánál már a következő lépést tervezik - ez pedig egy saját partimód létrehozása lehet az időmérőkre.
„Szeretnénk annyira használni a motort, amennyire csak tudjuk” - fogalmazott Toyoharu Tanabe, a Honda sportigazgatója. „Viszont nem olyan egyszerű csak úgy feljebb kapcsolni. De fejlesztünk folyamatosan, aztán remélhetőleg a következő fejlesztéssel jön a változás is. Az viszont biztos, hogy nem a következő versenyen.”
A Honda a hármas sorszámú motort két futammal ezelőtt vetette be, amelyben átdolgozta a belső égésű motort, valamint a turbót, amivel egyrészt némi pluszerőt is nyertek, valamint javult a megbízhatóság is. Tanabe megkapta azt a kérdést, nagyobb-e az ő erőforrásuk lemaradása időmérőn, mint futamon. „Igen, ott nagyobb a lemaradásunk. Van ebből a futamon is, de közel sem akkora.”