A két érintettek 18:00-ra rendelték be a stewardok irodájába, ezt követően azonban alaposan megvárakoztatták a helyszíni sajtót és a tűkön ülő rajongókat: csak nem sokkal 20 óra előtt hirdettek ítéletet.
Döntésük alapján nem jár büntetés azért, mert Max Verstappen összeért Charles Leclerc-rel, és kiszorította az aszfaltozott bukótérbe, így hivatalosan is a holland versenyző az Osztrák Nagydíj győztese, a Honda pedig partnere, a Red Bull hazai pályáján nyert 2006 óta először versenyt.
Az ítélet alapján úgy tűnik, szemléletváltás történt a Kanadai Nagydíj sokat kifogásolt döntése – Sebastian Vettel öt másodperces időbüntetése – után, és a jövőben szabadabb versenyt tesznek lehetővé a pilótáknak.
A stewardok 50-es számú dokumentumából kiderül, „a 33-as és 16-as autó 3-as kanyarban történt állítólagos ütközését” a versenyigazgató jelentése alapján vizsgálták, majd a videófelvételek, a két versenyző és a csapat képviselőinek meghallgatása után hoztak döntést. A stewardok arra a konklúzióra jutottak, hogy Verstappen teljesen irányítása alatt tartotta autóját, mikor megkísérelte az előzést.
A két versenyző egymás mellett próbálta bevenni a kanyart, de erre nem állt rendelkezésükre elegendő hely, ezután történt a kontakt. Egyik pilóta sem okolható teljes vagy túlnyomó mértékben az incidensért, ezért versenybalesetnek minősítették a történteket.
A dokumentum megjegyzi, hogy az érintetteknek a rendelkezésre álló időlimiten belül joguk van fellebbezni – ezzel a joggal természetesen a Ferrari élhet, amely Kanada után kardoskodott amellett, hogy saját versenyzőjét illeti a győzelem, mint tudjuk, eredménytelenül.