Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 21. hétfő
F1

Helyszíni: a Mercedes sem vitatja Hamilton büntetését

Nem vitatja Lewis Hamilton három rajthelyes büntetését a Mercedes vezére, Toto Wolff, mivel a szakvezető szerint a szabályok egyértelműen fogalmaznak. A csillagosok szakvezetője a Ferrari-rajtelsőséggel kapcsolatban kijelentette: a bajnokcsapat a Red Bull Ringen nem végzett elég jó munkát.

Mint ismeretes, Hamilton a 2. helyen zárta kvalifikációt, azonban a rajtfelállásról döntő tréninge első fázisában feltartotta az Alfa Romeo versenyzőjét, Kimi Räikkönent. Az ügyben vizsgálat indult, a sportfelügyelők pedig három rajthelyes büntetéssel sújtották az ötszörös világelsőt, aki így vasárnap az 5. pozícióból vághat neki az Osztrák Nagydíjnak.

Montreal óta a sportfelügyelői ítéleteket hatványozottan kritikus szemmel figyeli a szakma és a közvélemény, azonban Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója kijelentette: nincs semmi vitatnivaló a mostani a határozatban.

„A szabálykönyv szerint, ha feltartasz valakit, azért három rajthelyes büntetés jár. Ez most nem is a versenyző hibája volt, mert nem láthatta a másikat, viszont ilyen dolgok megtörténnek, a szabályok egyértelműen fogalmaznak, és volt is már precedens erre, így el kell fogadnunk a büntetést. Ha lett volna olyan precedens, hogy nem büntettek, mert mondjuk nem változtatott volna a versenyző eredményén, akkor talán utána kéne néznünk a dolognak, de jelen esetben a szabályok tényleg teljesen egyértelműen fogalmaznak” – nyilatkozta a sportigazgató a Mercedes sajtóértekezletén, ahol jelen volt a formula.hu is.

ham1

Spielbergben a rajtelsőséget a Ferrari versenyzője, Charles Leclerc szerezte meg, így idén harmadszor fordul elő, hogy nem a címvédő alakulaté a pole pozíció. Wolff szerint számítottak arra, hogy egy héttel a franciaországi dominancia után a stájerországi pályán hátrányban lehetnek és a szakvezető szerint azt is pontosan tudják, hogy miért alakult így.

„Szerintem most elsősorban önkritikusnak kell lennünk, és meg kell vizsgálnunk, hogy mi miért nem voltunk elég jók. Mert bizony vannak olyan területek, ahol szerintem optimalizálnunk kellene a teljesítményünket. Ez nem egy olyan nyomvonal, amely kedvez a jelenlegi csomagunknak, ezt mindig is tudtuk, így a jelenlegi eredmény reálisan mutatja, hogy az autónk hol tart most ezen a helyszínen. Ugyan a Paul Ricardon domináltunk, de itt, a magaslaton a hűtés és az egyenesbeli sebesség óriási hátrány számunkra. Az időmérő végeredménye jól szemléltette a relatív teljesítményt” – fogalmazott a csapatfőnök, aki megjegyezte: a problémás területeken egyszerűen nem végeztek elég jó munkát.

ham2

A futam érdekessége lehet, hogy a Ferrarik lágy Pirelli-keverékeken rajtolnak majd, míg a Mercedesek és a Red Bullok középkemény abroncsokon küldik csatába pilótáikat. A vörösök döntése az egész paddockban nagy meglepetést okozott, többek szerint nagy árat fizethetnek ezért: Wolff is azok közé tartozik, akik szerint túlságosan kockázatos a maranellóiak lépése, mert a lágy keverékekkel hátrányba lehet kerülni az első etap vége felé. „Úgy fogalmaznék, hogy szerintem jobbak járhatunk, ha a középkeményeken vagyunk, mintha a lágyakon lennénk. Ezt érezzük biztonságosabbnak azon stratégiai forgatókönyvek szempontjából, amelyek számunkra elérhetőek.”

wolff

A Mercedes másik pilótája, Valtteri Bottas ismét gyengébb muzsikált a vártnál, a kvalifikáción csak a 4. helyet szerezte meg, viszont csapattársa büntetéséből profitálva a rajtrácson a 3. helyet foglalhatja el. Mint ismeretes, a finn pénteken összetörte az autóját, így joggal merül fel a kérdés: vajon minden rendben lesz-e a 77-es rajtszámú Ezüstnyíllal?

„Jómagam aggódós vagyok és mindig tartok attól, hogy valami gond lesz az autóval. Egy ilyen látványos baleset után mindig benne van a pakliban, hogy valamilyen rejtett problémával kell nekimennünk a versenynek. A szerelőink egyébként idén eddig csodálatos munkát végeztek, nagyszerűen rakják össze az autóinkat, nem találhatnánk náluk jobb szakembereket” – mondta a szakvezető.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?