Az FIA egyik tervezett 2021-es változtatása a parc fermé-szabályra vonatkozik, amely jelenleg az időmérőt követően lép életbe: a csapatok a futamig már nem változtathatnak az autó paraméterein, csak szervizelés és baleset esetén javítás végezhető.
A javaslat szerint két év múlva már nem lenne engedélyezett új elemeket felrakni az autókra a pénteki gépátvételt követően a hétvége további részében. Mindenki csak egyetlen specifikációt hagyathat jóvá egy nagydíjra, és az elem sérülése esetén is pontosan ugyanolyat helyezhet vissza az autóra. Tesztelni azért lehetne a pénteki szabadedzéseken – melyek egyébként értelmüket veszítenék –, de csak olyan alkatrészeket, melyeket későbbi hétvégékre szánnak.
„Nem vagyunk hívei a péntektől vasárnapig tartó parc fermé-szabálynak” – jelentette ki a motorsport.com-nak határozottan Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. „A motorsportnak egyetlen válfaja sincsen, ahol nem megengedett, hogy az autóhoz nyúljanak a hétvége során. Nem hiszem, hogy az F1-ben, az autóversenyzés csúcsán kellene elkezdeni.”
A szándék a költségek és szerelők terheltségének csökkentése, Wolff szerint azonban a szabályozás ennek ellenkezőjét váltaná ki: „Darázsfészekbe nyúlnak, röpködni fognak a büntetések, az autók pedig falban kötnek ki és újra kell majd építeni őket. Az elképzelés az, hogy változatosabb, kiszámíthatatlanabb legyen a verseny több meghibásodással, de ennek az ellenkezőjét fogják elérni.”
„Több időt fogunk tölteni a virtuális világban való kutatásokkal, többször kell majd fékpadon tesztelnünk az autókat, mert a három nap során nem szerelhetjük szét őket. Nem hiszem, hogy ehhez a szabályhoz hozzá kellene nyúlnunk. Sok más javaslatnak van értelme, ennek azonban a mi szemünkben nincsen” – tiltakozott határozottan Wolff a szabályterv ellen, néhány ponton talán drasztikusabbnak beállítva azt az elképzelésnél. Természetesen a javaslat csak akkor kerül a végleges, várhatóan októberben érkező szabálykönyvbe, ha a csapatok is elfogadják azt.