DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Pletykagyár: Alonso a Red Bullnál is kopogtat?

Hiába állítja úton-útfélen Fernando Alonso, hogy nem hiányzik neki az F1, a Kanadai Nagydíj helyszínén, Montrealban a paddock tele van olyan pletykákkal, hogy a kétszeres világbajnok nagy erőkkel keresi a királykategóriába visszavezető utat.

Alonso a tavalyi évad végén köszönt el az F1-től, számos sikertelen év után, annak reményében, hogy idén valóra válthatja régi álmát és az Indianapolis 500 megnyerésével megcsinálhatja végre az autóversenyzés hőn áhított Tripla Koronáját. Monacói Nagydíjat és Le Mans-i 24 órást már nyert, így valóban csak a leghíresebb észak-amerikai viadal trófeája hiányzik a kollekciójából ahhoz, hogy Graham Hill után a történelemben másodikként megszerezze a Triple Crownt.

A sztori folytatása jól ismert: a McLaren csúfosan leégette magát a legendás viadalon, Alonso kvalifikálni sem tudta magát az összecsapásra. Mivel már az Indy előtt bejelentette, hogy a megbízhatósági-vb-n (WEC) nem folytatja a versenyzést a Toyotával, a spanyol jelenleg időmilliomos: a pletykált Dakar Rali-projekt ugyan még mindig benne van a levegőben, más elfoglaltságról viszont nem tudni – márpedig a hispánról elképzelhetetlen, hogy ne akarjon valahol versengeni…



Akar is, mégpedig úgy hírlik, hogy az F1-ben! A sajátjaival általában túlbuzgó spanyol sajtó a napokban már világgá kürtölte, hogy Alonso bejelentkezett a Ferrarinál arra az esetre, ha Vettel esetleg valóban visszavonulna az idény végén. Ugyan a német Montrealban cáfolta, hogy az érvényben lévő szerződésének lejárta előtt egy évvel arra készülne, hogy távozik, a paddockban viszont már olasz források is pusmogják, hogy Alonso kopogtatott Maranellóban. Nem is olyan régen még elképzelhetetlen lett volna, hogy a spanyol újra a vörösöknél hajtson, hiszen annyira megromlott a viszonya a csapattal a 2014 végi távozásakor, ám többen állítják: ez már nem is feltétlenül jelentene akadályt, hiszen azoknak az embereknek se híre, se hamva, akikkel annak idején összerúgta a port.

A sportág történetének egyik legnagyobb politikusáról úgy hírlik, hogy most sem csupán egy vasat tart a tűzben. Bár tavaly komoly nyilatkozatháborút vívott a Red Bull-lal, azzal kapcsolatban, hogy a múltban ki, mikor, hol és hogyan tett ajánlatot a másiknak, 2005 és 2006 vb-elsője állítólag az energiaitalosoknál is jelentkezett. Megerősítés nincs, talán soha nem is lesz, de úgy hírlik, hogy Alonso vette a bátorságot és felhívta Helmut Markót, a legendásan szigorú, a pilóták szerződtetéséért is felelős sportszakmai vezetőt és érdeklődött a jövőbeli lehetőségekről. Pont akkor, amikor elterjedt, hogy Marko elkezdte vizsgálni a pilótapiacot, mert állítólag kezd elégedetlen lenni Pierre Gasly eddigi szereplésével.

Mivel a Mercedes nyomasztó fölénye a pletykagyárat is felturbózza, érdemes a mostanában érkező spekulációkat a szokásosnál is óvatosabban kezelni, viszont Alonsót ismerve biztosak lehetünk benne, hogy mozgolódik, és valóban keresi az F1-be visszavezető utat. Vele kapcsolatban ráadásul azt sem túlzás kijelenteni, hogy a legképtelenebb dolgok is megtörténhetnek: ki gondolta volna a botrányba fulladt 2007-es idény után, hogy egy napon újra ahhoz a McLarenhez igazol, ahol Ron Dennis áll a parancsnoki hídon, akivel akkoriban kígyót-békát kiabáltak egymásra. Mégis megtörtént, bár lehet, hogy a spanyol boldogabb lenne most, ha 2014 végén nem tért volna vissza a wokingi különítményhez…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: