Amikor a biztonsági autót beküldték Monte-Carlóban, a 10. körben a mezőny többsége a bokszba viharzott. A Mercedes a kettős kiállás mellett voksolt, amit a Kínai Nagydíjon már egyszer jól sikerült kivitelezniük. Ezúttal arra volt szükség, hogy a második helyen álló Bottas visszavegyen a tempóból, lelassítva a mögötte következő ellenfeleket is, időt adva a vezető Hamilton kiállásának.
„Amikor dupla kiállásra jövünk, nagyon fontos, hogy különbség legyen az autók között, így az első autót kiszolgálhassák a bokszutcában, aztán azonnal beállhasson a második is” – magyarázta a Mercedes futamelemző videójában James Vowles, a csapat vezető stratégája. „Valtteri ezt tökéletesen megcsinálta a pályát. Lewis jött, végzett, aztán rögtön érkezett Valtteri. A verseny Vettel, Verstappen és Valtteri között így a bokszutcában zajlott.”
Közbejött azonban egy apró incidens, melynek szerepe volt abban, hogy Bottas nem tudott visszatérni a második helyre: „Sajnos ahogy Lewis távozott, megütötte az egyik kerékpisztolyt, és szükség volt pár másodpercre a beállításához. Ez néhány tizedmásodpercbe került. Kevés, de pont ennyire lett volna szükség. A Red Bull nagyon jó kiállást teljesített, az egyik legjobbat az év során.”
A következményeket ismerjük: a kiállásával végző Verstappen Bottas mellé ért ki, a Red Bull összekoccant a Mercedesszel, amelynek megsérült a kereke – a csapat közzé is tett egy képet, amely a kárt mutatja (lejjebb látható). Az adatokból a mérnökök látták, hogy csökken a guminyomás, ezért újabb cserére kellett hívniuk a versenyzőt. „Ha tovább várunk, Valtteri utolsó lett volna” – mondta Vowles.
Bottas így két egymást követő körben kereket cserélt, és a negyedik helyre esett vissza. A végső harmadik pozíciót végül ugyanannak az esetnek köszönhette, amely elvette tőle a másodikat – Verstappen öt másodperces időbüntetése után a holland mögé került az eredménylistán.