Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. július 16. kedd
F1

Marko: Még egy másodosztályú F2-es is tarol a Mercedesszel

Sosem volt ekkora Mercedes-fölény, mondja a Red Bull tanácsadója a barcelonai teszt alapján. A németeket Monacóban is az élre várja, a Ferrarinak pedig szenvedést jósol.

Szokatlan eredménnyel zárult a barcelonai Formula-1-es teszt szerdai napja: a legjobb köridőt Nyikita Mazepin, a Formula-2 jelenlegi 16. helyezettje futotta meg. Mazepin a Mercedes W10-et vezette a tesztnapon: bár F1-es géppel rutinja már van, mivel a Force Indiát az elmúlt években több alkalommal tesztelte, a bajnokistálló versenygépében most ült először. Egyesek szerint ez a 20 éves orosz teljesítményét dicséri, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint a Mercedes fölénye vált így még kézzelfoghatóbbá.

„Az, hogy még egy másodosztályú Formula-2-es versenyző is azonnal leggyorsabb a Mercedesszel, azt jelzi, mennyire fölényben van a csapat. Nagyobb fölényben, mint bármikor” – nyilatkozott az Auto Bildnek Marko.

Az osztrák szerint a világbajnok istálló legalább taktikázhatott volna azzal, hogy az édesapja vagyona miatt Lance Strollhoz hasonlított Mazepin ne legyen ennyire gyors: „Meglepett, hogy a Mercedes meg sem próbált titkolózni, és nem akadályozta meg Mazepint, hogy megfussa a nap leggyorsabb körét. A fölényük most már nagyon egyértelmű.”

Monte-Carlót azon helyszínként emlegetik, ahol végre megtörhet a Mercedes szezon eleje óta tartó, öt kettős győzelemből álló sorozata: a pályán tavaly a Red Bull, előtte a Ferrari győzött, hosszú tengelytávja miatt a Mercedes hátrányban volt. Marko viszont úgy véli, csapatának idén nehezebb feladata lesz, a Ferrarit pedig kifejezetten esélytelennek érzi:

„Igaz, hogy a Mercedesé a leghosszabb tengelytáv, de az előnyük még nagyobb lesz, mert kigyorsítás terén igazi szörnyetegek, Monacónak pedig ez a csínja-bínja. Találtunk valamit, de nem lesz elég. Ha pedig a Ferrarinak nem sikerül megoldania a leszorítóerőt és kanyarból való kigyorsítást, akkor talán csak hatodik-hetedik helyen végeznek Monacóban. A gyengeségük nyilvánvaló volt Barcelonában, ami leginkább emlékeztet Monacóra. Nagyon jó a motorerejük, de leszorítóerőben és kigyorsításban hiányosságaik vannak” – vezette le Marko, miért nem kedvez Monaco az olasz istállónak.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?