A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon a pole-pozícióból rajtoló Valtteri Bottas kritikus ponton, a rajt pillanataiban tapasztalt műszaki problémát, amely saját bevallása szerint az elveszített vezető hely okát is képezi. A finn egészen pontosan a kuplung oszcillációjáról, a fogás-elengedés ritmusos változásáról számolt be az indulás másodperceiben, és szerinte ezen múlt, hogy nem tudta maga mögött tartani a mögötte érkező Lewis Hamiltont. A Mercedes a szokásos futam utáni elemzésében azonban körbejárta a témát, és a két szakember egészen más konklúzióra jutott.
„Úgy gondoljuk, hogy az első rajtkocka oldalán fennálló tapadáshiány okozta [az elégtelen rajtot]. Ha megnézik a betétfutamokat, legtöbbször a második, sőt a harmadik vagy a negyedik helyről induló pilóta is jobbat rajtolt, mint a pole-pozícióban lévő” - öntött tiszta vizet a pohárba a csapat sportigazgatója, Ron Meadows.
„Ez az egyik összetevője” – értett egyet Andrew Shovlin motormérnök. „Az enyhe kipörgéssel a kuplung is csúszik, ezek egymásra hatnak. A héten mindent részleteiben kielemzünk, hogy megértsük a helyzetet, de jelen pillanatban úgy érezzük, hogy elsősorban a tapadással, és nem az autóval volt probléma.”
Kíváncsian várjuk az elemzés eredményét, ugyanis Bottas az egész autó vibrációjáról számolt be, amely nem zárja ki százszázalékosan a kuplung hibás működését.