DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Grosjean: Úgy jó az időmérő, ahogy van

Nemrég felmerült az ötlet, hogy változtatnának a kvalifikáción, és lenne egy negyedik szakasz az eddigi három helyett. Romain Grosjean szerint ez felesleges és egyáltalán nincs rá szükség.

Folyamatosan próbál újdonságokat bevinni a Liberty Media az F1-be. 2019-től új aero-szabályokat vezettek be, 2021-től pedig teljesen új koncepcióval állhatnak elő a csapatok az egész autót tekintve.

Ezúttal az időmérővel kapcsolatban merült fel ötlet, melyet az eddigi három helyett négy részre osztanának. Nem az első tíz versenyző, hanem a legjobb nyolc küzdhetne a végső, negyedik szakaszban.

Romain Grosjean szerint teljesen jó a jelenlegi rendszer: „Úgy gondolom, hogy a három szakasz és az első tíz versenyző harca az utolsóban pont jó. Már sokféle kvalifikációt kipróbáltunk, és egyik sem váltotta meg a világot.”

 grosjean-az-idomerorol-2019



Az ötlet egy kicsit hasonlít a három évvel ezelőttire, mivel akkor is az első nyolc került az utolsó szakaszba, de akkor másfél percenként folyton kiesett valaki. A rendszert gyorsan eltörölték, a francia pilóta erre emlékezett vissza: „2016-ban emlékszem Bahreinben a nyolcadik voltam, és reméltem, hogy valaki megelőz, mert akkor szabad gumiválasztásom lett volna a futamon a kilencedik helyen.”

„Úgy vélem, hogy a dolog hátrányt jelentene a középmezőnyre – öt autó a három élcsapatból közepes keverékeken volt (Kínában) az időmérőn, nekik ez nem jelentene változást. Utánuk jönne két gyengébb pilóta az utolsó szakaszban, ami néha jól jönne, máskor pedig nem. Nem hiszem, hogy kellene változás. Nézzük csak meg a középmezőnyt, a hetedik helytől a tizenötödikig két vagy három tized a különbség. Ez remek dolog” – mutatott rá a Haas versenyzője, miért nincs értelme a változtatásnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: