Átalakuláson ment keresztül 2019-ben a Formula-1-es autók aerodinamikája, különösen az első és hátsó szárnyak kialakítása, hogy megoldódjon egy hosszú évek óta jellemző probléma: az elöl haladó versenyző által felkavart légáramlatok miatt az üldöző nehezen tud távolságot tartani, ebből fakadóan pedig előzni is nehéz. A csendesebb ausztrál szezonnyitó után a Bahreini Nagydíjon megszaporodott a pozíciócserék száma, a versenyt hetedikként befejező Kimi Raikkönen pedig úgy látja, az új szabályok elérték céljukat.
„Nem emlékszem, megelőztem-e bárkit is a DRS-sel, de abban biztos vagyok, hogy most már közelebb lehet kerülni más autókhoz anélkül, hogy megzavarnának” – idézte a racefans.net Raikkönent. „Úgy érzem, a kijáratok még mindig trükkösek, amikor túlságosan közel vagyunk. Az autókat azonban könnyebb követni és egyszerűbb közelebb kerülni.”
Az Alfa Romeo Racinghez szerződő finn szezonja eredményesen kezdődött, hatodik helyen áll a világbajnokságban (csak a két Mercedes, Max Verstappen és két Ferrari van előtte), miután stabil pontszerző volt mindkét eddigi nagydíjon, Ausztráliában nyolcadik, Bahreinben hetedik helyezéssel.