A Ferrari tavalyi autójának egyik legerősebb pontja annak végsebessége volt, ám ez az előny látszólag a múlté, Sebastian Vettel és Charles Leclerc az idei első futamon ugyanis a vártnál gyengébben teljesített a padlógázas szakaszokon. Az Autosport megkérdezte Vettelt, ő hogyan látja a helyzetet. „Mindenhol veszítettünk, így az egyenesekben is, de nem vonnék le messzemenő következtetéseket, ahhoz nem futottunk eleget. Tavaly év végén talán egy kicsit kevés volt a leszorítóerőnk, így a végsebességünk egy kicsit jobb lehetett. Az idei autón lehet érezni, hogy mennyire erős, mennyire gyors a kanyarokban, de az egyenesekben talán egy kicsit gyenge” – nyilatkozta a német.
A Red Bull-os Helmut Marko hűtési problémával, és az emiatt visszavett motorteljesítménnyel magyarázta a Ferrari szezonnyitón mutatott tempóhiányát, ám Vettel erre a felvetésre kitérő reakciót adott. „Ez attól függ, hol állunk a többiekhez képest. A verseny után a repülőn Marko aludt, szóval nem tudom, hogy mikor jutott ilyen következtetésre” – viccelte el a helyzetet.
Az előszezoni teszt alapján sokan a Ferrarit tartották az idei szezonban az etalonnak, ám az olaszok Barcelonában mutatott teljesítménye a szezonnyitóra jelentősen visszaesett, Vettel közel egy perccel a futamgyőztes Valtteri Bottas mögött ért célba. A német úgy látja, ez Bahreinben nem fog megismétlődni. „Van magyarázatunk az ausztráliai teljesítményhiányra, de ott nem fogunk még egyszer versenyezni. A valóságot sosem tudjuk meg, mert idén már nem megyünk oda vissza. Mindig vannak tanulságok - tudjuk, hogy itt erősebbek leszünk, de számokat nem akarok mondani. A Mercedes a vártál erősebb, mi pedig gyengébbek voltunk, ez megmagyarázza a nagy különbséget.”