DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Grosjean: Követni legalább már könnyebb a riválisokat

Romain Grosjean, a Haas mai futamon kieső francia versenyzője arról beszélt, hogy az új aeroszabályok részben mindenképp meghozták a várt eredményt: legalább követni egyszerűbb az előttük autózó versenyzőt, ha megelőzni nem is.

Nagy energiát fektettek az elöljárók abba, hogy 2019-re valamit korrigálni tudjanak azon, hogy az F1-ben általános vélekedés szerint rettenetesen nehéz nem hogy előzni, de még követni is az elöl haladó éppen aktuális autót. Ennek megfelelően idén az autókra kötelező jelleggel egy, az eddiginél jelentősen egyszerűbb kialakítású első szárnyat kellett tervezni, amely egyébként finoman szólva sem aratott osztatlan sikert a csapatok vezetői között - Christian Horner a Red Bull részéről például nemes egyszerűséggel egy nagyon drága hibának nevezte.

00119001_701



Az Ausztrál Nagydíjon kieső Romain Grosjean egyfajta köztes véleményen van. „Az jó, hogy az új szabályokkal legalább most már követni könnyebb azt, akit meg akarunk előzni” - gondolkodott el a haasos. „Viszont mivel a gumik továbbra is rögtön túlmelegednek, amint elkezded nyomni, az előzés még mindig rettenetesen nehéz. Ha észrevettétek, láthattátok, nekem is hány kört el kellett töltenem Giovinazzi mögött, mire meg tudtam előzni. Így is tapadást vesztesz, és nem lehet közel maradni. A tévében ez jól néz ki, a következő lépés az lesz, hogy robusztusabb gumikat gyártsanak, hogy jobb lehessen a versenyzés.”

A franciának tavaly akár egy negyedik hely is kinézhetett volna, most megint a kerék rakoncátlankodott a kiesésekor. „Déjá vu. Második év, ugyanaz a probléma. Harmadszor esem ki pontszerző helyről. Ausztrália nem szeret engem. Én imádok itt lenni, jó is volt a hétvégém, de hát... kár érte. Nem így akar az ember kezdeni, nehéz ezt megemészteni. De innen kell felállni és biztosítani, hogy ez ne fordulhasson többet elő.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: