Lewis Hamilton zsinórban hatodszor, összességében pedig nyolcadszor szerezte meg a pole-t az Ausztrál Nagydíjon, most pedig górcső alá vesszük, hol tartanak jelenleg a csapatok a 2018-as szezonnyitóhoz viszonyítva.
Az élmezőny
Ahogyan tavaly, úgy idén is Lewis Hamilton körideje jelenti a mércét, a brit pedig tavaly egy körrekorddal szerezte meg az első rajtkockát: 1:21,164. Idén azonban tovább javított ezen az ötszörös világbajnok, és egy 1:20,486-os idővel került pole-pozícióba a vasárnapi versenyre, ez pedig 0,678 mp-es javulást jelent.
Tavaly Kimi Raikkönen megelőzte Sebastian Vettelt a kvalifikáción, idén viszont felülkerekedett jelenleg csapattársán a német, ideje pedig 0,638 mp-cel volt jobb, mint a finn 2018-as köre. A Red Bull is hasonló mértékű gyorsulást tud felmutatni, mindezt úgy, hogy a Renault-t Hondára cserélték az autóban, Max Verstappen pedig 0,559 mp-cel tudott gyorsabb kört futni, mint tavaly ilyenkor, ami azért szintén azt jelzi, hogy a Honda is kezd megérkezni a játékba.
A középmezőny
A legnagyobb javulást az Alfa Romeo tudja felmutatni, akik 2,242 mp-et gyorsultak egyetlen év alatt, amihez nyilván az is részben hozzájárult, hogy Kimi Raikkönen személyében egy világbajnok pilóta vezeti az egyik autót, míg tavaly Ericsson és az újonc Leclerc vezették a Saubert. A Toro Rosso is majd’ két másodpercet gyorsult, de a McLaren és a Racing Point is másfél másodperc környéki javulást tud felmutatni. A középmezőny egyértelműen rengeteg időt talált tavalyhoz képest. A Renault kilenc tizedmásodperccel volt gyorsabb, mint 2018-ban, s ez nem is volt elég számukra, hogy a Q3-ba kerüljenek.
És a Williams
És ugye itt van a Williams… Az egyetlen csapat a teljes mezőnyből, amely lassabb volt az idei időmérőn, mint tavaly. George Russell 130 ezreddel maradt el Lance Stroll 2018-as körétől. Elképesztő mélyrepülésben van a grove-i alakulat, kérdés, idén még fel tudnak-e zárkózni akár csak a középmezőny végéhez is.