DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Kijelölték Whiting ideiglenes utódját

A Charlie Whiting váratlan halála jelentette mély gyászhangulat ellenére a Formula-1-ben a műsornak muszáj folytatódnia, ezért az FIA fél napon belül döntött arról, ki veszi át a szakember számos feladatát az Ausztrál Nagydíjon.

A 66 éves Whiting halála minden előjel nélkül következett be: a versenyigazgató szerdán még megszokott feladatait végezte az Albert Parkban, beszélgetett a pilótákkal és a kollégáival, az éjszaka őt ért tüdőembólia viszont azzal a sajnálatos következménnyel járt, hogy ez volt élete utolsó munkanapja. Mivel Whiting túlzás nélkül az F1-es versenyhétvégék mindenesének számított, az FIA-nak muszáj volt azonnal helyettes kinevezéséről gondoskodnia, hogy fennakadások nélkül lebonyolódhasson a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj. Ennek érdekében csütörtök délután Jean Todt, az FIA elnöke is megérkezett a paddockba, hogy rendkívüli tanácskozáson döntsenek a helyettes kinevezéséről.

Whiting három titulust is birtokolt: ő volt a versenyigazgató, a rajtfelelős és a biztonsági küldöttség első embere, az FIA sportszabályzata pedig kiköti, hogy mindegyik tisztséget birtokolnia kell valakinek a versenyhétvégék során – előbbi kettőnek jelen is kell lennie a rajtnál.

D1m8kJmU4AADDrv



Az FIA a hatékony és gyors megoldás jegyében úgy döntött, továbbra is egyetlen személy kezében összpontosítja ezt a három feladatkört, és még csütörtökön megnevezték Michael Masit Whiting ideiglenes utódjaként. Az ausztrál Masi a hazájában székelő Supercars sorozat helyettes versenyigazgatójaként dolgozik, tavaly pedig bekerült az FIA programjába, amelyben új versenybírókat képeznek ki az irányításuk alá tartozó különböző sorozatokhoz. 2018 során Masi néhány alkalommal már dolgozott F1-es hétvégéken Whiting helyetteseként. Előzetesen most is Whiting jobbkezeként jelölték meg a hétvégére, így viszont neki lesz szüksége helyettesre – akinek a személyét azonban az FIA nem nevezte meg.

Versenyigazgatóként Masi feladata lesz az F1-es események levezénylése, ő dönt az esetleges piros zászlókról, a biztonsági autó bevetéséről, és ő továbbítja a vitás eseteket a versenybírók felé. Rajtoltatóként pedig ő lesz jelen az irányítótoronyban a verseny startja előtt, kézben tartva a futam indításához szükséges lámpajelzéseket. Biztonsági küldöttként pedig minden olyan ügyben is ő mondja ki a végső szót, amelyek arról gondoskodnak, hogy az autók, a versenyzők és a pályák egyaránt megfeleljenek a biztonsági előírásoknak.

A csapatok eközben teljes támogatásukról biztosítják az FIA-t ebben a rendkívüli helyzetben. A Haast irányító Günther Steiner még Masi kinevezése előtt az alábbit mondta: „Bármilyen megoldással is állnak elő, támogatni fogjuk őket ezen döntésükben. Ha pedig bármi segítségre lesz szükségük a hétvége során, itt vagyunk, és készséggel állunk a rendelkezésükre.”

Masi egyelőre ideiglenes megbízást kapott, az FIA nem tért ki arra, hogy az Ausztrál Nagydíjat követően, a szezon hátralévő részére is megkapja-e a bizalmat. A Formula.hu a nap folyamán utánajárt, rajta kívül milyen egyéb lehetséges nevek forognak jelenleg közszájon az F1-es paddockban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: