Formula–1-es léptékben mérve a mérnöki hierarchia élén álló két embert, a versenymérnököt és a teljesítménymérnököt cseréli le a Mercedes vezetősége Valtteri Bottas garázsában. A finn pilótával korábban együttműködő Tony Rosst, aki az idei évtől a német istálló Formula-E-ben induló projektjébe kapcsolódik be, az a Riccardo Musconi váltja, aki már néhány éve a Mercedes alkalmazásában áll, és többek közt Lewis Hamilton mérnöki csapatában is dolgozott. Musconi mellé érkező új teljesítménymérnök neve viszont egyelőre nem ismert.
Bottas a mérnökcserékkel kapcsolatban elmondta, úgy érzi, jót fog tenni számára az, hogy az idei évtől új emberek veszik őt körül a csapatban. „Kicsit olyan érzés, mintha teljesen új alapokról indítanám a szezont. Tavaly év végén már sikerült valamennyire megismerkednünk, és már akkor is úgy tűnt, hogy nem lesz gond. A változás jót tesz, hiszen így tiszta lappal indulunk” – mondta Bottas, aki korábban az Autobildnek adott hosszabb interjújában beszélt arról, 2019-ben másként akar hozzáállni a Mercedesnél betöltött szerepéhez.
„A teljesítményemmel kapcsolatos decemberi és januári megbeszélések során már szóba került az, hogy min kellene változtatni a versenyhétvégéken, illetve beszéltünk az erősségeimről és a gyengeségeimről is. Egész jó volt két új emberrel együtt dolgozni, és már a barcelonai teszteken is élveztem a közös munkát. Nyilván még mindig ismerkedünk egymással, ezért majd meglátjuk, éles körülmények között, a szoros időbeosztásnál hogy fognak alakulni a dolgok, de eddig minden jónak tűnik” – nyilatkozta a finn.
Musconi hangjával az F1 nézői is „megismerkedhetnek” majd, hiszen ő lesz az, akinek a hangját hallhatjuk a közvetítések során a Bottasszal folytatott rádiózások során. A finn munkájával kapcsolatban azonban ennél fontosabb szerepet fog betölteni az újonnan kinevezett versenymérnök, hiszen ő lesz az, aki összeköti a mérnöki stábot a pilótával, illetve az ő feladatkörébe fog az is tartozni, hogy a versenyző által kért beállításokat közvetítse az autón dolgozó szerelők felé.