DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Renault: Előre és hátra is figyelnünk kell

Cyrill Abiteboul, a Renault csapatfőnöke az Auto Motor und Sportnak beszélt a barcelonai téli tesztek tapasztalatairól: az alap jó, drámák nem voltak, de az élcsapatokat talán nehezebb lesz utolérni, mint ahogy arra előzetesen számítottak.

A Renault-tól érkező hangok a téli szünet során több alkalommal is azt sejtették, a Viry-Chatillonban és Enstone-ban épülő RS19 az elmúlt négy év – amióta gyári csapatként tértek vissza a versenyzéshez – egyik legerősebb versenygépe lehet. A csapatban uralkodó motivációt pedig tovább erősítette az a tudat, hogy Nico Hülkenberg mellé 2019-re sikerült megszerezniük a rajtrács egyik legjobbnak tartott pilótáját, Daniel Ricciardót.

A visszatérés előtt lefektetett hosszútávú terv pedig elmondásuk szerint is abba a szakaszába érkezett, amikor már nem az építkezésre, hanem a támadásra koncentrálnak. Így a francia csapat jól meghatározott és ambíciós tervekkel készül az új F1-es idényre: még közelebb kerülni az élen álló három istállóhoz. A barcelonai téli tesztek alapján azonban kiderült, a nagyon szoros középmezőny miatt ez a vártnál talán nehezebb lesz számukra.



Abiteboul az Auto Motor und Sportnak elmondta, számításaik alapján a középmezőny öt csapata, a Toro Rosso, a Haas, az Alfa Romeo, a McLaren, illetve közöttünk szinte alig van néhány tizednyi különbség. A francia csapatfőnök szerint viszont, ami számukra előnyt jelenthet és bizalomra adhat okot az az, hogy az alap, amiről indulnak egyértelműen jó. „Az autón egyetlen alapvető hibát sem találtunk, és sikerült elég jól megérteni a beállítások finomhangolását is. Szóval egyértelműen közelebb vagyunk az elejéhez, mint korábban” – mondta.

„Nem voltak nagy drámáink, csak néhány apróbb probléma akadt, ilyen volt a DRS-sel még az első héten vagy a fékekkel a másodikon. A tesztelés utolsó időszakában viszont még néhány fejlesztést is ki tudtunk próbálni, ezért összességében elégedettek lehetünk a munkánkkal” – vélekedett Abiteboul, aki emellett azt is elmondta, az RS19-nek akadnak azért gyenge pontjai is, így például az, hogy a gyorsabb kanyarokban nagyon hamar megváltozik az autó egyensúlya, ami alulkormányzottsághoz vezet megnehezítve ezzel a vezethetőséget.

A francia csapatfőnök azt is elhintette, az idei versenyautójuk akár 40 lóerővel lehet erősebb, mint tavalyi elődje. „Ez attól is függ, mikor van rá szükség” –  utalt félig viccesen a Mercedes által az időmérő utolsó szakaszában előszeretettel használt „parti módra”, azaz arra a beállításra, ami extra erőt ad a motornak.

Abiteboul szerint az, hogy a mezőny még a szezon kezdete előtt ilyen látványosan utolérte egymást, főként annak köszönhető, hogy az elmúlt években az FIA nem módosított az erőforrást érintő szabályain – 2020-ra viszont ez változni fog. „Normális esetben a stabilitás közelebb hozza egymáshoz a csapatokat. Ezt látjuk most az erőforrások esetében is, itt ugyanis már szinte nincs is különbség a csapatok között. Az autó többi részénél viszont nagyon sok múlik azon, milyen irányba indulnak el a szabályok.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: