A barcelonai tesztelés egy furcsaságával szolgált a Mercedes: az autóbemutatóhoz és első teszthez képest egészen megújult aerodinamikával jelent meg a másodikon. Első pillantásra úgy tűnhetett, a csapat a tesztek között fejlesztett rohamtempóban, látva eredeti konstrukciója gyengeségeit, ilyen volumenű átalakulás azonban még a Formula-1-ben sem megy végbe ilyen rövid idő alatt, nyilvánvaló, hogy a radikálisabb B verzió már hosszú ideje készült a tesztek előtt.
A csapat hivatalos álláspontja szerint az első teszten használt autó egy novemberi állapotot tükröző biztonsági megoldás, melyet azzal a szándékkal építettek meg, hogy rendelkezésre álljon arra az esetre, ha a B verzió nem készül el időben. Miért fejlesztett ki, épített meg és tesztelt azonban a csapat egy olyan autóváltozatot, amellyel egyáltalán nem fog versenyezni az év során? Egy rivális istálló versenyzőjének, Sergio Pereznek van egy elmélete.
„A Ferrari nagyon jónak tűnt Barcelonában, ez igaz” – mondta a Racing Point versenyzője a Marcának. „De talán a Mercedes sem fedte fel minden lapját. Én furcsállom, hogy két különböző autót hoztak el a tesztre. Lehetséges, hogy különböző jellegű pályákra tervezték őket. Sok furcsaságot láttunk már a Formula-1-ben.”
Az F1-ben megszokottnak számít, hogy a csapatok egyes helyszínekre a pálya jellegének megfelelően váloztatnak egyes aerodinamikai elemeken, például a légterelőkön, az viszont precedens nélküli, hogy egy csapat két teljes aerodinamikai csomagot tervezzen és ezt cserélgesse a vonalvezetés függvényében. Érdemes lesz figyelni, visszatér-e az első teszten használt Mercedes a szezonnyitón.