A napot a brit pilóta kezdte és meg is tett négy óra alatt 83 kört, majd tényleg úgy szállhatott ki a W10-ből, mint aki jól végezte dolgát. A bajok azonban ezután következtek, hiszen amikor délután Valtteri Bottas ült a volán mögé, már az első körében le kellett parkolnia a pályán az autót. A csapat az olajnyomás problémáját vélte felfedezni, majd a teljes erőforrás kicserélése mellett döntött, s nagyjából három órába telt, hogy az utolsó percekre még munkába állíthassák finn pilótájukat.
„Csodálatos nap volt Barcelonában, nagyon jól esett látni, hogy az eddiginél is több rajongó eljött” – kezdte nyilatkozatát a mindennel elégedett Hamilton alighanem még az ebédszünet ideje alatt, utána ugyanis már nem volt teendője a pályán. „Teljesítettük a programunkat, az autó viszonylag jónak érződött, előrelépést tettünk a múlt hét óta.”
Bottas neve mellett a nap végén viszont csak hét kör állt, vagyis a meghibásodás előtti kihajtásán kívül összesen hatszor tudott körbemenni.
„Sajnos négy műszakilag hibátlan nap után ma a napom nagy részét várakozással töltöttem” – kezdte Bottas. „De örülök, hogy pár körre így is maradt időm – a csapat szép munkát végzett annak érdekében, hogy még ki tudjak hajtani. Fontos volt, hogy legalább egy kicsit ráérezzek az új aerocsomagunkra. Persze nagyon kevés időt tölthettem a pályán, de úgy tűnik, hogy előrelépéseket tettünk.”
A csapat technikai igazgatója, James Allison megerősítette, hogy erre a hétre már azokat az elemeket helyezték fel az autóra, amelyeket a március 17-i szezonnyitón is szeretnének használni, a Hamilton által elvégzett munkából pedig megállapították, hogy az autó kissé másképp működik ezekkel az új fejlesztésekkel – noha azt már nem fejtette ki, hogy ezt pozitív vagy negatív értelemben mondta-e.