DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Ezért nem adta fel F1-es reményeit Kubica

Visszatekintett az elmúlt évek történéseire a nagy visszatérő: hogyan küzdte le a test korlátait, miért nem tervezett előre és miként befolyásolta mentalitását egy DTM-es teszt.

2011-es, olaszországi ralibalesete következtében Robert Kubicának örökre le kellett mondania arról, hogy ugyanúgy használhassa jobb karját, mint a múltban. Mint ismert, a Williams Formula-1-es versenygépét 70 százalékban bal kézzel irányítja. De ha borotválkozik vagy ír, azóta sem a jobb kezével teszi, írja a lengyellel készült interjút felvezetve a Daily Mail.

„Egy pozitívum ebben az egészben, hogy megtanultam, mennyire erős az agyunk. Néha a korlátok a tudatból származnak, nem a testünkből. Úgy nem lehet leküzdeni semmit, ha a testünk korlátoz minket. A tudatunkat kell megnyitni és úgy alkalmazkodni” – mondta a brit lapnak Kubica. „Az élet és a vezetés is egyszerűbb lenne, ha nem történt volna meg a baleset. Nem érzem ugyanazt a kényelmet, mint korábban, de keményen dolgozom azon, hogy a korlátok minimális szinten maradjanak.”



„Sosem hittem, hogy biztosan vissza fogok térni a Formula-1-be, vagy hogy biztosan nem fogok. Sosem csuktam be az ajtót, de tudatosan nyitva sem tartottam. A reális esélyeim kicsik voltak, szinte lehetetlenek” – beszélt az elmúlt évekről baleset után 20 műtéten átesett versenyző. „Hosszú ideig még az is nehezemre esett, hogy Formula-1-et nézzek. A ralizás azonban lekötötte a gondolataim. Úgy lehet túlélni, hogy egyszerre csak egy lépést teszünk meg, reális céljaink maradnak és csak a közeljövőben gondolkodunk, nem három hónappal előre.”

Kubica két évvel a baleset után, 2013-ban egy DTM-tesztet teljesített a valenciai pályán. Ennek a gyakorlásnak szerepe volt abban, hogy még évekig inkább ralizzon pályaversenyzés helyett, de abban is, hogy ne mondjon le végleg a Formula-1-ről.

 „Élveztem, amíg a pályán voltam és munkámra koncentráltam. Nagyon gyorsan mentem. Nem tetszettek azonban az érzések, melyek a hotelba visszafelé fogtak el, egyáltalán nem. Amikor az ember lefekszik az ágyba, akkor elgondolkozik. Ezért mentem vissza inkább ralizni, és a világbajnokságon versenyeztem három évig.”

„Túl nehéz volt Formula-1-es pályán lenni, nem álltam készen rá. Feltépte a sebeket. Igazából dühös voltam, mert gyors voltam. Könnyebb lett volna, ha egy másodperccel le vagyok maradva, és azt mondhatom, ennyi, ez volt a karrierem. Segíthettem volna fiatal versenyzőket, vagy találtam volna valamit a motorsporton belül, ami kielégít” – mondta. Mint ismert, nem így történt: 2017-ben újra Formula-es autót tesztelt, két év múlva pedig ismét a rajtrács tagja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: