DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Hamilton: A Ferrari egy hónappal előttünk jár

Lewis Hamilton úgy gondolja, a Ferrari lépéselőnybe került azzal, hogy tavaly üldözött helyett az üldöző szerepét töltötte be a világbajnoki harcban, mert így egy hónappal korábban kezdhette fejleszteni 2019-es autóját.

Hamilton a téli tesztidőszak utolsó napján meglepő nyilatkozatot tett, amikor azt mondta, potenciálisan fél másodpercre becsüli a Ferrari előnyét a Mercedesszel szemben. Az ötszörös világbajnok úgy véli, az, hogy az olasz istálló ekkorát tudott előre lépni a téli szünet folyamán annak az eredménye, hogy az utolsó futamokon már nem kellett a világbajnoki címért harcolniuk, így egy hónappal korábban válthattak át a 2019-es autó fejlesztésére.

„Nyilván az év során egy sok emberből álló csoport dolgozik azon, hogy az istálló harcban legyen a világbajnoki címért. Ha viszont látják, hogy nincs esélyük beleszólni a küzdelembe, sokan döntenek úgy, hogy elővigyázatosságból a csapat egy részét korábban ráállítják a következő évre. Szóval valószínűleg a Ferrari legalább egy hónappal korábban kezdte el fejleszteni az autóját, mint mi, akik még keményen küzdöttünk a világbajnoki címért, amit végül meg is nyertünk” – vélekedett Hamilton, aki szerint az üldözői státusz végül is az olasz istálló előnyére vált, hiszen, mint mondta „más az, ha valaki támadás helyett védekezésre kényszerül.”



„Tavaly is egy nagyon jól működő autóval indították a szezont, de idén úgy tűnik, még jobbak lesznek. Ami rendben is van, mert mi nem bánjuk a kihívást, a harcot. Ez csupán azt jelenti, keményebben kell majd dolgoznunk. Én már így is nagyon büszke vagyok arra, amit a csapatom eddig elért” – mondta a brit, aki az utolsó tesztnapon három ezredmásodperccel maradt el a Sebastian Vettel által futott leggyorsabb köridőtől. „Nem aggódom és nem is vagyok csalódott emiatt. Inkább hihetetlenül motiváltnak érzem a csapatot abból a szempontból, hogy most mindenki a lehető legkeményebben akar dolgozni.”

Hamilton idén három csapatot, a Mercedest, a Ferrarit és a Red Bullt várja a mezőny élére, azt viszont, hogy a középmezőny sorrendje hogyan alakul majd, a brit sem tudta a nyolc tesztnapon látottak alapján pontosan megítélni. „Nem tudnám megmondani, ki lesz a negyedik csapat mögöttünk. Az látszik, hogy az egész mezőny sokkal közelebb került egymáshoz, mint tavaly, hiszen míg korábban nagyjából egy másodperc volt a különbség, ez jelenleg fél másodperc körül lehet vagy még ennél is kevesebb, ami nagyszerű hír. A kérdés viszont az, képesek lesznek-e a kisebb csapatok is tartani a nagyok fejlesztési tempóját?”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: