Ahogy az az előszezoni tesztek második hetére általában beidegződik a csapatoknál, a délelőttöt fordítják inkább az autó tempójának feszegetésére, időmérős gyakorlásokra, míg délután a hosszabb etapokra helyeződik a hangsúly. Így történt ez csütörtökön is, amely több pilóta számára már az utolsó gyakorlási nap volt a pénteki zárás előtt, így amennyire csak lehetett, az istállók már a beállítások finomhangolásával foglalkoztak.
Délelőtt meg is jöttek a várt gyorskörök, és viszonylag hamar meg is dőlt az idei legjobb barcelonai kör, amit Carlos Sainz egy nappal korábban állított fel 1:17,1-gyel. Sorjáztak a jobbnál jobb idők, majd némileg váratlanul a Toro Rossóval Alexander Albon lett az első, akinek idén a körideje 1:16-tal kezdődött, s végül csak egy valaki, Charles Leclerc tudott még nála is gyorsabb kört futni, ő viszont még sokkal lejjebb vitte a szintet. A monacói 1:16,231-et jegyzett a Ferrarival, ami már tényleg a sarkában van az abszolút pályacsúcsnak, a tavalyi időmérőn megfutott 1:16,173-nak. A nap folyamán ezen etalon közelébe már nem is jutott senki, így a tabellán bebetonozta az első három helyet a fiatalság: Leclerc mögött Albon, mögötte pedig Norris végzett a hét folyamán az első helyről először letaszított McLarennel.
Háromszor kerültek elő a piros zászlók a nap folyamán, mindannyiszor délután, és a Ferrari szerdai bukása után csütörtökre is jutott egy nagy baleset: ezúttal a Red Bull-lal Pierre Gasly csúszott ki, és noha ő nem sérült, az autó alaposan összetört, még a hátsó szárnya is leszakadt a fallal való találkozás során – nem jelentett meglepetést, hogy az RB15-öst többször már nem láttuk a nap során, s a csapat végül 65 megtett körrel zárt.
Ennek közel háromszorosát is felhalmozta viszont a Mercedes, hiszen Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ezúttal is a strapabírásra mentek rá a köridők helyett, s ketten együttesen 182 kört gyömöszöltek bele az autóba.
A nap végéhez közeledve előbb még Lance Stroll Racing Pointja, majd az utolsó percekben Leclerc Ferrarija is megállt a pályán, náluk nagyobb időveszteséget könyvelt azonban el a Haas: az amerikai csapat ezúttal szintén megosztotta a munkát két pilótája között, ám egy kipufogóhiba miatt Romain Grosjean csak az utolsó órában tudott kihajtani a pályára.
Ezzel a nappal Leclerc, Albon, Norris, Gasly, Stroll, Giovinazzi és Russell számára alighanem véget is ért a pályán való téli felkészülés, ők legközelebb majd csak az Ausztrál Nagydíj péntekjén vezethetik az autójukat. A mostani pénteken, azaz holnap viszont vár még a mezőny többi tagjára egy utolsó gyakorlási nap, amely során akár a barcelonai pályacsúcs is megdőlhet.
A hetedik tesztnap végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Kör |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:16.231 | 138 |
2 | Alexander Albon | Toro Rosso | 1:16.882 | 118 |
3 | Lando Norris | McLaren | 1:17.084 | 84 |
4 | Pierre Gasly | Red Bull | 1:17.091 | 65 |
5 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:17.204 | 65 |
6 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:17.496 | 73 |
7 | Lance Stroll | Racing Point | 1:17.556 | 103 |
8 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:17.639 | 71 |
9 | Romain Grosjean | Haas | 1:17.854 | 16 |
10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:18.097 | 85 |
11 | George Russell | Williams | 1:18.130 | 140 |
12 | Kevin Magnussen | Haas | 1:18.199 | 53 |
13 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:18.862 | 97 |
A nap folyamán készült szöveges közvetítésünk ide kattintva elérhető.