Az Autosport lap szerint a tender a 2021-2024-es szezonokra vonatkozik, a leendő beszállítónak pedig a sebességváltó kazettáját kell biztosítania a Formula-1-es csapatok számára. A váltóházat az istállók továbbra is saját maguk építhetik, mivel ehhez az elemhez kapcsolódik a felfüggesztés.
A pályázók március 15-ig jelentkezhetnek, április második felében pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség ki is hirdeti a győztest. A paddockban terjedő szóbeszéd szerint a sebességváltókra specializálódott Xtrac vagy akár valamelyik F1-es csapat is befutó lehet – ebben az esetben valamennyi riválisát ő látná el. A terv szerint az egységes váltó nyolc helyett hétfokozatú lesz, teljesítménye pedig nem marad el a jelenlegitől. Az alkatrésznek 5000 kilométert kell kibírnia, a szezont négy egységnek kell teljesítenie.
A tender célja a költségcsökkentés, az egységes váltót több szezonon keresztül is használni lehetne. Sebességváltót már most kevés középcsapat tervez magának: az Alfa Romeo és Haas a Ferrariét, a Toro Rosso a Red Bullét, a Racing Point pedig a Mercedesét vásárolja meg a motorral együtt.
Azon kívül, hogy 2021-ben 18 colos kerekek érkeznek, lényegében ez az első hír, amely a két év múlva bevezetendő szabálycsomagról ismert. A sebességváltó-beszállítói tender szövegéből azonban kiolvasható egy figyelemreméltó megjegyzés: ez a megnövekedett motorerőre figyelmeztet, amely részben onnan fakad, hogy a fékenergiát visszanyerő MGU-K kimeneti teljesítményét 30 kW-tal megnövelik.